Que debes saber para reclamar: reclamar é o teu dereito!
-
Como podes coñecer a información que ten a Administración?
Acordeón de Como podes coñecer a información que ten a Administración?
Queres saber, por exemplo, cantos contratos realizou o Ministerio de Ciencia e Innovación, que subvencións outorgou o Ministerio de Educación e Formación Profesional, canto custou a última campaña do Ministerio de Sanidade,... onde buscas esa información?
- Na páxina web do Ministerio ou do organismo ou ben o Portal de Transparencia do Goberno.
- Se a información é de carácter autonómico ou municipal, na páxina web da túa Comunidade Autónoma e/ou do teu Concello ou nos seus Portais de Transparencia .
Se non atopases a información que queres, entón tes que preguntar á Administración. Sen preguntas, non hai respostas. Se non sabes o organismo concreto que ten esa información, diríxeche ás oficinas de información da Administración Xeral do Estado , ao teléfono 060 ou ás oficinas de información das Comunidades Autónomas
-
Como feixes para preguntar á Administración?
Acordeón de Como feixes para preguntar á Administración?
Se a información é de carácter estatal podes acceder de dúas maneiras:
1. Electronicamente polo Portal de Transparencia ou, se coñeces o organismo responsable, buscando na súa páxina web.
2. Presencialmente en calquera rexistro público
Se a información é de carácter autonómico ou local: tes que preguntar á túa Comunidade Autónoma. Todas as Comunidades Autónomas teñen un Portal de Transparencia.
-
Toda petición de información debe admitirse?
Acordeón de Toda petición de información debe admitirse?
Non, a lei de transparencia sinala algunhas causas polas que a túa petición de información pode inadmitirse. Estas son:
- As que se refiren a información en curso de elaboración.
- As que teñan carácter auxiliar ou de apoio.
- As que requira, polo seu contido, un labor previo de reelaboración.
- As dirixidas a un órgano que non ten a información, ou cando descoñeza o competente.
- As peticións reiterativas ou abusivas.
Sempre, a aplicación sobre este artigo debe ser restritiva.
-
E se inadmiten a miña solicitude de información téñenmo que xustificar?
Acordeón de E se inadmiten a miña solicitude de información téñenmo que xustificar?
Si, sempre terán que xustificarche a causa pola que a túa solicitude de información foi inadmitida. Ademais, o Consello de Transparencia e Bo Goberno estableceu criterios para interpretar as causas de inadmisión que recolle a Lei.
Sempre é necesario motivar que significa, expor as razóns e a xustificación de por que a causa é aplicable ao caso concreto.
-
Poida que admítase a miña solicitude, iníciese a tramitación e logo denéguenche todo ou parte. Por que?
Acordeón de Poida que admítase a miña solicitude, iníciese a tramitación e logo denéguenche todo ou parte. Por que?
A Lei de transparencia tamén recolle uns supostos que limitan o dereito de acceso á información pública.
É certo que o dereito de acceso á información pública ten que respectar uns límites e uns intereses protexidos. O art. 14 enumera cales son e o art. 15 protexe a intimidade das persoas e por tanto a súa privacidade segundo ordena a Lei Orgánica de Protección de Datos.
-
Que é o "test do dano"?
Acordeón de Que é o "test do dano"?
Tal como explica o Preámbulo da lei de transparencia, é algo necesario para poder aplicar un límite ao dereito de acceso á información. Consiste en pór nunha balanza o interese que se protexe co límite e o interese lexítimo que ampara o coñecemento da información e valorar ambos os para decidir.
-
Quen fai este test?
Acordeón de Quen fai este test?
O órgano ao que preguntas, que é o que debe resolver en primeiro lugar. Se é unha reclamación, farao o Consello de Transparencia e Bo Goberno.
-
Serve soamente mencionar un límite para non dar información pública?
Acordeón de Serve soamente mencionar un límite para non dar información pública?
Non, é necesario que a súa aplicación sexa xustificada e proporcionada ao obxecto e finalidade da protección e ademais non debe ser xenérica senón referida ao caso concreto.
-
Que pasa se denéganche a información ou non satisfaiche o que che contesta a Administración ou non respóndenche?
Acordeón de Que pasa se denéganche a información ou non satisfaiche o que che contesta a Administración ou non respóndenche?
Se quen che denegou a información é a Administración Xeral do Estado ou ben unha Comunidade Autónoma ou Entidad local coas que temos convenio (Asturias, Cantabria, A Rioxa, Estremadura, Castela A Mancha, Comunidade de Madrid, Ceuta ou Melilla), entón reclama a o Consello de Transparencia e Bo Goberno. Revisaremos a túa petición de información e decidiremos se a información é pública e, por tanto, hai obrigación de facilitarcha.
Se pasou máis dun mes desde que formulaches a túa solicitude ao Estado ou a algunha das Comunidades Autónomas que teñen convenio, e non recibiches resposta, tamén podes reclamar ante o Consello de Transparencia e Bo Goberno, que resolveremos se existe obrigación de facilitarche o pedido.
Se quen che denegou a información é unha Comunidade Autónoma ou Entidad local coa que o Consello de Transparencia e Bo Goberno non ten convenio, entón terás que dirixir a túa reclamación ao órgano competente da túa Comunidade Autónoma .
-
Que é unha reclamación?
Acordeón de Que é unha reclamación?
Se solicitaches información á Administración e denegároncha ou non satisfaiche o que che contestaron ou ben non recibiches resposta ás túas preguntas, podes pór unha reclamación ante o Consello de Transparencia e Bo Goberno, que se encargará de decidir se a información deben facilitarcha.
A reclamación é, por tanto, unha petición que fas ao Consello de Transparencia para que revise a decisión da Administración sobre a túa solicitude de información.
-
Sempre que denéguenche información, todo ou parte, podes reclamar?
Acordeón de Sempre que denéguenche información, todo ou parte, podes reclamar?
Si, sempre. Na contestación que recibiches é moi conveniente que valores os fundamentos de dereito, onde deban reflectirse as incidencias do procedemento e deberán motivarse as causas de desestimación ou de estimación parcial.
-
Quen pode facer unha reclamación?
Acordeón de Quen pode facer unha reclamación?
Todas as persoas teñen dereito a acceder á información pública. E todas as persoas teñen dereito a reclamar, xa sexan persoas físicas ou xurídicas, españois ou estranxeiros.
-
Cando tes que presentar a reclamación?
Acordeón de Cando tes que presentar a reclamación?
- Se che contestou o Portal de Transparencia, tes o prazo dun mes desde o día seguinte á súa resposta.
- Transcorrido máis dun mes sen que recibises contestación (silencio administrativo), podes tamén reclamar.
- Se a reclamación é na túa Comunidade Autónoma, consulta o apartado de lexislación da túa Comunidade xa que algunhas teñen prazos máis curtos.
-
A quen dirixes a reclamación?
Acordeón de A quen dirixes a reclamación?
A nós, ao Consello de Transparencia e Bo Goberno, que somos o órgano independente encargado de velar polo correcto cumprimento da Lei.
Se a reclamación é sobre unha cuestión de carácter autonómico ou local, tes que dirixirche:
- No caso de Comunidades Autónomas coas que non temos asinado convenio, á túa comunidade autónoma ou ao Consello ou organismo independente que a túa comunidade crease. Consulta no mapa se a túa comunidade autónoma xa ten creado o órgano ao que dirixir a túa reclamación.
- No caso de Comunidades Autónomas coas que asinamos convenio (Asturias, Cantabria, A Rioxa, Estremadura, Castela A Mancha, Comunidade de Madrid, Ceuta e Melilla) pódese dirixir directamente a nós, ao Consello de Transparencia e Bo Goberno
-
Onde tes que presentar a túa reclamación?
Acordeón de Onde tes que presentar a túa reclamación?
- A través da sede electrónica, se é unha reclamación contra organismos da Administración do Estado. Entregalo a través da sede electrónica ten a vantaxe de que podes realizar o seguimento da túa reclamación.
- No correo electrónico: se se trata dunha reclamación sobre unha información de Asturias, Cantabria, A Rioxa, Estremadura, Castela-A Mancha, Comunidade de Madrid, Ceuta ou Melilla entón podes encher este formulario e envialo a: reclamaciones.ccaa@consejodetransparencia.es
- Presencialmente: na sede do Consello de Transparencia e Bo Goberno (rúa José Abascal nº 2 – 5ª planta, 28003 Madrid) ou nun rexistro administrativo.
- Por correo postal. Enviando o escrito de reclamación á nosa dirección
-
Que ocorre se non sabes facelo?
Acordeón de Que ocorre se non sabes facelo?
No Consello de Transparencia e Bo Goberno temos unha unidade de atención ao cidadán:
- presencialmente na nosa sede (C/ José Abascal, 2, 5ª Planta. 28003 de Madrid),
- telefonicamente aos números 91 273 33 11 e 91 273 33 08
- por correo electrónico a: ctbg@consejodetransparencia.es
-
Canto tardaremos en contestar a túa reclamación?
Acordeón de Canto tardaremos en contestar a túa reclamación?
Contestarémosche nun prazo máximo de tres meses e a nosa decisión será de obrigado cumprimento para a Administración.
-
Se finalmente non me dá a razón o Consello, que podo facer?
Acordeón de Se finalmente non me dá a razón o Consello, que podo facer?
A resposta deste Consello pode ser obxecto de recurso contencioso-administrativo, no prazo de dous meses a contar desde o día seguinte a que a recibas, ante os Xulgados Centrais do Contencioso-Administrativo de Madrid, presentando alí os teus argumentos.
-
Custarame diñeiro?
Acordeón de Custarame diñeiro?
Si, interpor un recurso contencioso-administrativo require que che acompañe avogado e procurador.
-
E ao revés, se o Consello dáme a razón e a Administración non está de acordo.
Acordeón de E ao revés, se o Consello dáme a razón e a Administración non está de acordo.
O organismo público terá que recorrer ao contencioso–administrativo. Neste caso o Consello asumirá como súa a resolución e defenderaa ante os Tribunais.
Ti poderás personarte se queres, aínda que o Consello de Transparencia e Bo Goberno velará polo teu dereito.
-
Custarame diñeiro se o Consello deume a razón e é a Administración a que non está de acordo?
Acordeón de Custarame diñeiro se o Consello deume a razón e é a Administración a que non está de acordo?
A ti non. Os gastos asumiraos o Consello de Transparencia e Bo Goberno.