Recurrent: Ministeri de Treball i Economia Social.
Resolució recorreguda: R/1048/2023
En exercici del seu dret d'accés a la informació pública, es va presentar escrit davant la Inspecció de Treball i Seguretat Social del Ministeri de Treball i Economia Social, sol·licitant la informació relacionada amb les inspeccions i els expedients sancionadors incoats a Castella-la Manxa TV, incloent les resolucions recaigudes.
L'Administració requerida va denegar l'accés a la informació per entendre que resultava d'aplicació la Disposició addicional primera, apartat 2, de la LTAIBG, en existir, respecte a les actuacions inspectores prèvies al procediment sancionador, un règim jurídic específic d'accés a la informació conformat per la Llei 23/2015, de 21 de juliol, Ordenadora del Sistema d'Inspecció de Treball i Seguretat Social. A més, es va invocar l'existència d'un deure de confidencialitat i de secret respecte de les actes d'infracció i de liquidació de quotes de la Seguretat Social.
El Consell, en la seua resolució R/707/2019, de 9 de gener de 2020, va començar acotant l'objecte de la reclamació a l'accés a les actes d'inspecció i de liquidació de quotes de la Seguretat Social, perquè eixa era la informació que afectava de l'òrgan requerit, excloent els expedients sancionadors i les resolucions, que, per raó de la matèria, són competència d'altres òrgans. Després d'això, el Consell va concloure que no s'apreciava l'existència del règim jurídic específic d'accés específic al·legat i va procedir a estimar parcialment la reclamació, instant de l'Administració a permetre l'accés a aquelles parts de les actes d'infracció que no resultaren afectades pels secrets de l'empresa investigada o pel deure de confidencialitat respecte de procediments que no es trobaren en curs.
Enfront d'eixa resolució, el Ministeri va interposar recurs contenciós administratiu que va ser estimat en primera instància pel Jutjat Central del Contenciós-administratiu núm. 1 en sentència núm. 38/2021, de 12 de març. Interposat recurs d'apel·lació, l'Audiència Nacional va revocar la sentència i va estimar parcialment el recurs, ordenant la retroacció de les actuacions a fi que el CTBG concedira tràmit d'audiència a la tercera afectada per l'accés i, una vegada estudiades les al·legacions, dictara una nova resolució.
En relació amb la resolució que ara es recorre, ha de partir-se que l'entitat afectada no va realitzar cap al·legació oposant-se al lliurament de la informació sol·licitada en el tràmit d'audiència que li va ser concedit, per la qual cosa el CTBG confirma la resolució anteriorment esmentada, en els termes en què es va dictar, i, en conseqüència, dicta la mateixa resolució en este procediment.