MANUAL D'ÚS DE LA SEU ELECTRÒNICA DEL CONSELL DE TRANSPARÈNCIA I BON GOVERN
Novembre 2022
La seu permet fer les següents funcionalitats:
TRAMITAR UNA RECLAMACIÓ O DENÚNCIA.
SOL·LICITAR INFORMACIÓ O FER UNA CONSULTA SOBRE INFORMACIÓ PÚBLICA..
CONSULTAR LES NOTIFICACIONS QUE REBA.
Per a això, la seu del CTBG posa especificamente a la seua disposició DUES de les seues APARTATS:
2.1 Catàleg de tràmits
En este apartat apareixen els tràmits que pot realitzar:
Aportar documents.
Sol·licitar informació pública.
Fer una reclamació.
Tramitar una reclamació
Enviar una denúncia, queixa o suggeriment.
Realitzar una consulta
A continuació, li indicarem els passos que ha de seguir per a realitzar els tràmits.
2.2 La meua carpeta electrònica
Este apartat és per a vosté. A través del mateix podrà consultar:
Una bústia electrònica.
Els seus expedients.
Els registres dels documents que vosté haja presentat.
Les seues dades.
A continuació, li indicarem els passos que ha de seguir per a utilitzar este apartat.
3.1. PASOS A SEGUIR
3.1.1. SELECCIÓN DE TRÁMITE
A. Pinchar en el trámite que quiere realizar y según el trámite seleccionado se desplegará la correspondiente ventana.
B. Cualquiera que sea su opción SIEMPRE aparecerá en el margen izquierdo : TRAMITACIÓN ELECTRÓNICA.
C. Pinchar TRAMITACIÓN ELECTRÓNICA para iniciar el trámite.
3.1.2. IDENTIFICACIÓN
Una vez seleccionado el trámite a realizar aparecerá un asistente de tramitación que le guiará paso a paso en las diversas fases del procedimiento elegido.
CUALQUIERA que sea el trámite a realizar en la sede electrónica tanto los recogidos en el Catálogo de Trámites como en Mi carpete electrónica, lo PRIMERO que ha de hacer es IDENTIFICARSE en la sede mediante certificado digital. Este sistema de identificación es sencillo y aporta a sus datos la máxima protección.
En el caso de que NO tenga certificado digital, a continuación le indicamos cómo obtenerlo.
3.1.2.1. ¿Cómo obtener el certificado elecrónico?
PINCHAR el enlace a la sede de la Real Casa de la Moneda.
Una vez identificado, compruebe que sus datos están correctos y seleccione si usted es el interesado en realizar el trámite o actúa como representante.
3.1.4. FORMULARIO. Inicio del trámite
A. Rellene los datos para enviarle notificaciones o comunicaciones: correo electrónico y teléfono de contacto (móvil o fijo).
B. Exponga lo que considere conveniente e indique el objeto de la solicitud.
C. Pinche siguiente.
3.1.5. ADJUNTAR DOCUMENTOS (I)
A. Pinche para ADJUNTAR para aportar los documentos que desee.
B. Pinche siguiente.
3.1.5. ADJUNTAR DOCUMENTOS (II)
C. Seleccionar las características del documento que va a cargar.
D.Describa brevemente el contenido del mismo.
E. Pinche siguiente
F. Seleccione el documento que quiere adjuntar.
G. Pinche cargar.
3.1.6. FIRMAR
A. Marque las casillas de consentimiento para el tratamiento de sus datos y de veracidad del contenido de los documentos
.
B. Pinche para FIRMAR.
3.1.7. FINALIZACIÓN. ACUSE DE RECIBO
Aparecerá en la pantalla un resumen de su tramitación con los datos, el CSV de la firma del documento, Los hash de la documentación aportada, etc. Puede descargar en su ordenador tanto el recibo como la instancia firmada.
En este espai trobarà:
Bústia electrònica. Ací podrà consultar els seus notificacions i comunicacions administratives que reba..
Els meus expedients. En esta carpeta pot consultar l'estat dels seus expedients i també pot: aportar nous documents, canviar els seus dades d'identificació i descarregar els documents aportats al seu expedient.
Registres presentats. Ací pot consultar l'strong<> llistat complet de tots els registres que haja realitzat al seu nom, bé en presentar la documentació en qualitat de sol·licitant o representant, i que haja efectuat tant de manera presencial com telemàtica.
Les meues dades. En este apartat es troben les seues dades personals.
PASSOS A SEGUIR:
A. Marmitó en l'opció Burzón electrònic de l'apartat La meua carpeta electrònica.
B. Identifique's mitjançant certificat digital.
C. Apareixerà la informació que podrà consultar: notificacions i/o comunicacions.
En el cas que NO tinga certificat digital, li indiquem com obtindre-ho, consulte punt 3.1.2.1. d'este manual
A més, es podrà accedir a estes notificacions a través de la Carpeta ciutadana i l'Adreça Electrònica Habilitada Unica (DEHú)
PASSOS A SEGUIR:
A. Marmitó en configuració en la finestra de burzón electrònic.
B. Apareixerà la informació que podrà consultar: notificacions i/o comunicacions.
C. Seleccione el mitjà per a rebre les comunicacions.
Sr. Escriba la seua adreça de correu electrònic.
E. Punxe per a guardar.
PASSOS A SEGUIR:
A. Marmitó en l'opció Els meus expedients de l'apartat La meua carpeta electrònica.
B. Identifique's mitjançant certificat digital.
C. Apareixerà la informació que podrà consultar: notificacions i/o comunicacions.
En el cas que NO tinga certificat digital, li indiquem com obtindre-ho. CONSULTE punt 3.1.2.1 d'este manual.
En este espai podrà consultar: el número d'expedient, el resum, la data i hora en la qual va presentar la documentació, així com el contingut d'esta. També pot descarregar el rebut de la seua gestió.
PASSOS A SEGUIR:
A. Marmitó en l'opció Registres presentats de l'apartat La meua carpeta electrònica.
B. Identifique's mitjançant certificat digital.
C. Apareixerà la informació corresponent als seus registres presentats.
En el cas que NO tinga certificat digital, li indiquem com obtindre-ho. CONSULTE punt 3.1.2.1 d'este manual.
En este espai podrà consultar totes les seues dades.
PASSOS A SEGUIR:
A. Marmitó en l'opció Les meues dades de l'apartat La meua carpeta electrònica.
B. Identifique's mitjançant certificat digital.
C. Apareixerà la informació corresponent a les seues dades.
En el cas que NO tinga certificat digital, li indiquem com obtindre-ho. CONSULTE punt 3.1.2.1 d'este manual.