Recurrent: Particular
Resolució recorreguda: R/0477/2022
En exercici del seu dret d'accés a la informació, es va presentar escrit davant el Ministeri de l'Interior sol·licitant l'accés a l'expedient de sol·licitud, per part del propi reclamant i en la seua condició d'interessat, de Comissió de servei per a accedir a una altra Comandància de la Guàrdia Civil, incloent còpia de tots els documents inclosos en aquest.
El Ministeri va dictar resolució inicial assenyalant no constar-li l'existència de l'expedient de comissió de serveis. Posteriorment, en fase d'al·legacions en este procediment de reclamació, realitza una sèrie de consideracions sobre la naturalesa i els efectes de les comissions de serveis en la Guàrdia Civil, explicant com es prenen les decisions sobre aquest tema, segons la seua normativa interna, i concloent que el sol·licitat constituïx informació no vinculant i, com a tal, no s'incorpora com a motivació d'una decisió final, raó per la qual se la considera incursa en la causa d'inadmissió recollida en l'article 18.1. b) de la LTAIBG.
En la seua resolució, el Consell de Transparència i Bon Govern desestima la reclamació per entendre que l'òrgan requerit no disposa de la informació sol·licitada, ja que la concessió d'esta mena de comissions de servei en la Guàrdia Civil es duu a terme sense donar lloc a un procediment administratiu específic. En conclusió, no existint cap expedient, no hi ha la possibilitat de concedir l'accés al mateix i als documents en ell inclosos, com se sol·licita.