Recurrente: AENA, S.M.E., S.A
Resolució recorreguda: R CTBG 0991/2025
En exercici del dret d'accés a la informació pública, es va sol·licitar a AENA, S.M.E, S. a., l'accés a una sèrie de dades sobre l'activitat que es desenvolupa en l'Aeroport de Melilla, en concret, sobre els vols operats, així com sobre les cancel·lacions i retards registrats.
AENA va respondre per correu electrònic al sol·licitant indicant-li que la informació concernent al nombre total d'operacions de l'Aeroport de Melilla podia obtindre-la en l'enllaç indicat de la pàgina web de l'entitat a través de l'àrea de “consultes personalitzades” denegant la resta de la informació -a l'empara de l'article 14.1.h) LTAIBG- assenyalant que el seu lliurament perjudicava els interessos econòmics i comercials de les aerolínies.
Disconforme amb la resposta rebuda, el sol·licitant va interposar reclamació. En fase d'al·legacions d'este procediment AENA va afirmar que s'havia donat accés parcial a la informació sol·licitada a través de la web i es va ratificar en el perjudici als interessos econòmics i comercials de les aerolínies per a justificar la denegació de la resta de la informació a l'empara de l'article 14.1.h) LTAIBG.
El Consell estima la reclamació assenyalant que la Societat Mercantil Estatal «no ha justificat que la informació sol·licitada concernisca de circumstàncies o operacions que guarden connexió directa amb l'activitat econòmica pròpia de les empreses del sector, ni que el perjudici del lliurament d'eixa informació siga substancial, real, manifest i directament relacionat amb la seua divulgació, ni ha operat la deguda ponderació d'interessos per a la seua contemplació».