Fàbrica Nacional de la Moneda i Timbre-Real Casa de la Moneda. Cost de la nova moneda d'un euro amb l'efígie de Felip VI
RESUM
La sol·licitud d'informació presentada per un ciutadà tenia per objecte conéixer els costos de producció i distribució de la nova moneda d'un euro de Felip VI que havia sigut encunyada amb motiu de la seua coronació. La sol·licitud va ser desestimada el 13 d'abril de 2015 per la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre-Real Casa de la Moneda, per entendre que revelar aquesta informació perjudicaria dels seus interessos econòmics i comercials en incidir en les possibilitats de resultar adjudicatària en licitacions per a l'encunyació de moneda obertes en altres països.
El ciutadà va presentar una reclamació al Consell de Transparència i Bon Govern, que va ser estimada el 10 de juliol de 2015, i per la qual s'instava de la FNMT-RCM a proporcionar en el termini de 15 dies la informació sol·licitada. En la seua Resolució, el Consell de Transparència i Bon Govern considerava que conéixer el cost econòmic de la inversió realitzada, assumida amb fons públics, respon plenament a la finalitat última per a la qual va ser aprovada la Llei de transparència, accés a la informació i bon govern. Així mateix, el Consell posava en relació l'argument esgrimit per la FNMT-RCM amb l'obligació de publicar informació sobre els contractes celebrats per organismes públics amb entitats privades i afirma en la seua Resolució que “si l'argument esgrimit per la FNMT-RCM fóra acceptat, atés que es basa en el perjudici derivat de conéixer els costos de la prestació d'eixe servei d'encunyació de moneda, suposaria tant com dir que els interessos econòmics i comercials de qualsevol entitat que contracte amb l'Administració podrien veure's perjudicats ja que la informació sobre el cost dels serveis que oferix seria pública per als seus competidors”.
Estat: la sentència del jutjat central contenciós-administratiu núm. 5 de Madrid és una sentència ferma a favor de facilitar la informació.