Recurrent: Ministeri de Treball i Economia Social
Resolució recorreguda: R/0186/2022
Una fundació privada va presentar una sol·licitud d'informació al MINISTERI DE TREBALL I ECONOMIA SOCIAL per a accedir al llistat de sancions interposades per la Inspecció de Treball, desglossada per nom i cognoms o raó social del subjecte infractor i amb indicació de la seua activitat, província, data, la infracció o infraccions comeses i quantia proposada per la infracció, des de l'any 2017.
L'Administració va concedir parcialment l'accés redirigint al sol·licitant a un enllaç web on es publiquen els informes amb informació sobre aquest tema fins a l'any 2020. En canvi, denega la informació relativa a la identitat dels infractors perquè ni s'ha acreditat la condició d'interessat, ni el pretés s'ajusta a les previsions normatives específiques d'accés a la informació del sistema d'Inspecció de Treball i Seguretat Social, suposant la seua divulgació una vulneració del deure de reserva que afecta a tot el personal del Sistema d'Inspecció de Treball i Seguretat Social així com un perjudici a la prevenció, recerca i sanció dels il·lícits penals, administratius o disciplinaris [article 14.1 e) LTAIBG] i al secret professional i la propietat intel·lectual i industrial [article 14.1 j) LTAIBG].
Presentada reclamació, el Consell de Transparència i Bon Govern la va estimar, amb retroacció d'actuacions, a fi que el Ministeri requerit complisca amb el tràmit d'audiència previst en l'article 19.3 LTAIBG, donant possibilitat d'al·legar a les empreses implicades. No obstant això, es posa també de manifest que no s'aprecia que els articles 10 i 20 de la Llei 23/2015, de 21 de juliol, Ordenadora del Sistema d'Inspecció de Treball i Seguretat Social constituïsquen un règim jurídic específic d'accés a la informació que desplace el que es disposa en la LTAIBG, remarcant-se que cal diferencia entre el deure de reserva o sigil que s'imposa als empleats públics respecte de la divulgació de la informació que coneixen en exercici de les seues funcions i la caracterització com a confidencial de la pròpia informació. En relació amb els límits a l'exercici del dret, el Consell no aprecia la seua concurrència, subratllant que la seua mera cita no resulta suficient.