Recorrente: Ministerio de Traballo e Economía Social
Resolución recorrida: R/0186/2022
Unha fundación privada presentou unha solicitude de información ao MINISTERIO DE TRABALLO E ECONOMÍA SOCIAL para acceder á listaxe de sancións interpostas pola Inspección de Traballo, desagregada por nome e apelidos ou razón social do suxeito infractor e con indicación da súa actividade, provincia, data, a infracción ou infraccións cometidas e contía proposta pola infracción, desde o ano 2017.
A Administración concedeu parcialmente o acceso redirixindo ao solicitante a unha ligazón web onde se publican os informes con información respecto diso ata o ano 2020. En cambio, denega a información relativa á identidade dos infractores pois nin se acreditou a condición de interesado, nin o pretendido axústase ás previsións normativas específicas de acceso á información do sistema de Inspección de Traballo e Seguridade Social, supondo a súa divulgación unha vulneración do deber de reserva que afecta a todo o persoal do Sistema de Inspección de Traballo e Seguridade Social así como un prexuízo á prevención, investigación e sanción dos ilícitos penais, administrativos ou disciplinarios [artigo 14.1 e) LTAIBG] e ao segredo profesional e a propiedade intelectual e industrial [artigo 14.1 j) LTAIBG].
Presentada reclamación, o Consello de Transparencia e Bo Goberno estimouna, con retroacción de actuacións, a fin de que o Ministerio requirido cumpra co trámite de audiencia previsto no artigo 19.3 LTAIBG, dando posibilidade de alegar ás empresas implicadas. No entanto, ponse tamén de manifesto que non se aprecia que os artigos 10 e 20 da Lei 23/2015, do 21 de xullo, Ordenadora do Sistema de Inspección de Traballo e Seguridade Social constitúan un réxime xurídico específico de acceso á información que desprace o disposto na LTAIBG, remarcándose que é preciso diferenza entre o deber de reserva ou sixilo que se impón aos empregados públicos respecto da divulgación da información que coñecen en exercicio das súas funcións e a caracterización como confidencial da propia información. En relación cos límites ao exercicio do dereito, o Consello non aprecia a súa concorrencia, subliñando que a súa mera cita non resulta suficiente.