Recurrent: Autoritat Portuària de Marín i Ria de Pontevedra / Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (actual Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible)
Resolució recorreguda: R/0820/2023
Havent-se sol·licitat per un delegat sindical a l'Autoritat Portuària de Marín i Ria de Pontevedra (d'ara en avant, APMRP) la informació individualitzada nominativa de tots els conceptes de productivitat del personal acollit al Conveni amb un determinat desglossament, l'APMRP va denegar l'accés amb fonament en el que es disposa en l'article 15.3 LTAIBG i en el CI/1/2015, elaborat conjuntament per l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) i el CTBG. Raona, en este sentit, que preval el dret a la protecció de les dades de caràcter personal sobre l'interés públic en la seua divulgació.
El Consell estima la reclamació prenent en consideració la particular circumstància que qui sol·licita la informació és treballador i representant sindical de l'Autoritat Portuària i que el pretés és conéixer el repartiment de les productivitats dels empleats públics en l'àmbit de la seua organització; qüestió en la qual existeix una regla legal específica en l'article 23.3 c) de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la Reforma de la Funció Pública (LMRFP), segons el tenor de la qual «[e]n tot cas, les quantitats que perceba cada funcionari per este concepte seran de coneixement públic dels altres funcionaris del Departament o Organisme interessat així com dels representants sindicals». S'afig en la resolució que, en tot cas, cal fonamentar el dret d'accés a la informació en els articles 12, 13 i 15.3 LTAIBG que configuren l'obligació legal requerida en la lletra c) de l'article 6.1 RGPD per a legitimar el tractament de dades de caràcter personal.
Es remarca, a més, l'existència d'un evident interés públic a conéixer com es reparteixen fons públics en concepte de retribucions variables als concrets treballadors d'un òrgan, organisme o entitat, amb la finalitat de valorar si s'han produït arbitrarietats, abusos o discriminacions injustificades i, en definitiva, poder exigir la corresponent rendició de comptes a una Administració Pública en un àmbit tan essencial per a detectar un bon o mal funcionament com és la gestió dels diners públics en relació amb les retribucions no fixes dels empleats públics.
Finalment, es posa de manifest que, en haver-se exercit el dret per part d'un representant dels treballadors, no cal articular el tràmit d'audiència previst en els articles 19.3 i 24.3 LTAIBG conforme a la doctrina asseguda en la Sentència del Tribunal Suprem de 15 d'octubre de 2020 (ECLI:TS:ÉS:3195:2020).