Un ciutadà va presentar una sol·licitud d'informació a una còpia del Conveni amb el Ministeri de Salut del Govern d'Andorra, sobre la revenda de vacunes de Biontech/Pfizer per a lluitar contra l'emergència sanitària provocada pel virus de SARSCoV- 2.
L'Administració va entregar informació que el sol·licitant va considerar insuficient, la qual cosa va motivar la seua reclamació.
Presentada reclamació, el Consell de Transparència i Bon Govern la va estimar perquè no se sol·licita accés als termes en què es va desenvolupar la negociació, sinó al resultat final de la negociació plasmada en un Conveni en el qual hauran de figurar els compromisos que assumeixen cadascuna de les parts, la confidencialitat de les quals resulta difícilment conciliable amb valors i principis constitucionals com la llibertat, el pluralisme i la seguretat jurídica plasmats tant en la nostra Constitució com en textos supraestatals en matèria de drets fonamentals. L'Administració no concreta en què perjudicaria futures negociacions ni quina desconfiança generaria a l'hora de formalitzar futurs acords d'este tipus, que serien hipotètics i ni tan sols tenen per què donar-se. Ja és una dada coneguda, sense tindre les còpies dels Acords i Convenis requerits, si les dosis han sigut donades o si s'han revenut al mateix preu com en el cas d'Andorra.
El Tribunal Suprem ha admés a tràmit el recurs de cassació presentat pel Consell de Transparència i Bon Govern.
En el seu acte d'admissió, el Tribunal Suprem ha declarat que la qüestió plantejada en el recurs que presenta interés cassacional objectiu per a la formació de la jurisprudència consisteix a determinar:
Si la clàusula de confidencialitat prevista en el Reglament 1049/2011 del Parlament Europeu i del Consell, de 30 de maig de 2001, relatiu a l'accés del públic als documents del Parlament Europeu, del Consell i de la Comissió, resulta d'aplicació a les sol·licituds d'accés a la informació pública que obren en poder de l'administració espanyola quan la informació sol·licitada forma part d'acords internacionals.
Si l'article 14.1) de la Llei de Transparència, que establix un límit relatiu a les relacions exteriors, s'aplica com a límit per a denegar l'accés a la informació inclosa en convenis internacionals, en particular la relacionada amb la revenda o donació de béns, com en el cas de les vacunes contra el Covid-19.