Andorrako Gobernuko Osasun Ministerioarekin osasun larrialdiari aurre egiteko Biontech/Pfizer-eko txertoen birsalmentari buruz egindako hitzarmenaren kopia bati informazio eskaera aurkeztu zion herritar batek SARSCoV- 2 birusak eragindakoa.
Administrazioak eman zuen informazioa ez zen nahikoa izan eskatzailearentzat, eta horregatik egin zuen erreklamazioa.
Erreklamazioa aurkeztuta, Gardentasunerako eta Gobernu Onerako Kontseiluak onartu egin zuen, ez delako eskatzen negoziazioa garatu zeneko terminoetara jo ahal izatea, baizik eta negoziazioaren azken emaitzara, zeina alderdi bakoitzak bere gain hartzen dituen konpromisoak jasoko dituen Hitzarmen batean islatuko baita. Hitzarmen horren konfidentzialtasuna nekez uztar daiteke gure Konstituzioan eta Estatuaren oinarrizko eskubideei buruzko testuetan jasotako balio eta printzipio konstituzionalekin, hala nola askatasunarekin, pluralismoarekin eta segurtasun juridikoarekin. Administrazioak ez du zehazten zeri egingo liokeen kalte etorkizuneko negoziazioei, ezta zer-nolako mesfidantza sortuko lukeen horrelako etorkizuneko akordioak formalizatzeko orduan; izan ere, akordio horiek hipotetikoak izango lirateke, eta ez dute eman beharrik ere. Jada datu ezaguna da, beharrezko Akordio eta Hitzarmenen kopiak eduki gabe, dosiak dohaintzan eman diren edo prezio berean birsaldu diren, Andorraren kasuan bezala.
Auzitegi Gorenak izapidetzeko onartu du Gardentasunerako eta Gobernu Onerako Kontseiluak aurkeztutako kasazio-errekurtsoa.
Onartzeko autoan, Auzitegi Gorenak adierazi du jurisprudentzia eratzeko kasazio-interes objektiboa duen errekurtsoan planteatutako auzia honetan datzala:
Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 1049/2011 Erregelamenduan —2001eko maiatzaren 30ekoa, Europako Parlamentuaren, Kontseiluaren eta Batzordearen dokumentuetarako sarbide publikoari buruzkoa— aurreikusitako konfidentzialtasun-klausula aplikatzekoa bada Espainiako administrazioaren esku dauden informazio publikorako irispide-eskaeretan, eskatutako informazioa nazioarteko akordioen parte denean.
Baldin eta Gardentasunari buruzko Legearen 14.1) artikuluak kanpo-harremanei buruzko muga bat ezartzen badu, muga gisa aplikatzen da nazioarteko hitzarmenetan jasotako informaziorako sarbidea ukatzeko, bereziki ondasunen birsalmentarekin edo dohaintzarekin lotutakoa, COVID-19aren aurkako txertoen kasuan bezala.