Recurrent: Particular
Resolució recorreguda: R/0997/2023
En exercici del dret d'accés a la informació pública, es va presentar davant la Secretaria General de la Presidència del Govern, una sol·licitud d'accés a diversa informació sobre el procediment que se segueix en el depòsit i el lliurament dels regals que rep el President del Govern durant el seu mandat.
L'organisme requerit va resoldre concedir l'accés a la informació relativa al depòsit dels obsequis, mesures de seguretat de les dependències en les quals es custodien i unitat encarregada de la gestió dels béns durant el mandat del President i una vegada que cessa en el càrrec; indica a més que no existeix un pressupost específic per a l'exercici d'estes funcions, sinó que la gestió ordinària del patrimoni de les Administracions públiques, conforme al que es disposa en la Llei 33/2003, de 3 de novembre, i a la seua normativa de desenvolupament, s'imputa al crèdit pressupostari corresponent a la naturalesa de la despesa, dins del Programa 912M: Presidència del Govern, habilitat en les lleis anuals de Pressupostos Generals de l'Estat. Per part seua, el reclamant manifesta la seua disconformitat en considerar que no ha sigut informat de totes les qüestions plantejades en la seua sol·licitud.
En la seua resolució, el Consell desestima la reclamació en haver assenyalat l'Administració que no disposa de més informació que la facilitada, tenint en compte que la preexistència de la informació és pressupost essencial per a l'exercici del dret a la informació pública, i això amb independència de si la mateixa deguera o no existir.