En aquesta resolució el Consell considerava que el reclamant tenia dret a accedir a una còpia del conveni d'Espanya amb el Govern d'Andorra per a la revenda de vacunes, en entendre que no sol·licitava accés als termes en què es va desenvolupar la negociació, sinó al seu resultat final plasmat en un Conveni en el qual hauran de figurar els compromisos que assumeixen cadascuna de les parts, la confidencialitat de les quals resulta difícilment conciliable amb valors i principis constitucionals com la llibertat, el pluralisme i la seguretat jurídica.
El Consell també va considerar que l'Administració, en denegar l'accés aplicant els límits 14.1.c) i k) de la LTAIBG, no havia acreditat un perjudici o lesió real ni a les relacions exteriors ni a la confidencialitat o secret del procés de presa de decisions, argument que va recolzar la sentència del Jutjat Central del contenciós-administratiu núm. 1 en primera instància.
No obstant això, l'Audiència Nacional va estimar el recurs d'apel·lació presentat per l'AEMPS, traslladant les consideracions d'una sentència pròpia anterior en la qual afirmava que els Acords d'Adquisició de vacunes conclosos per la Comissió Europea han sigut publicats en els portals de transparència comunitaris sent qualificats com a sensibles i censurant, entre altres informacions, la relativa als pactes sobre els preus, “fet que no pot ser desconegut per la sentència d'instància al·legant normes internes de dret processal, perquè es tracta del compliment per l'Estat espanyol de les seues obligacions internacionals”.
En el seu acte d'admissió, el Tribunal Suprem ha declarat que la qüestió plantejada en el recurs que presenta interés cassacional objectiu per a la formació de la jurisprudència consisteix a determinar:
- Si la clàusula de confidencialitat prevista en el Reglament 1049/2011 del Parlament Europeu i del Consell, de 30 de maig de 2001, relatiu a l'accés del públic als documents del Parlament Europeu, del Consell i de la Comissió, resulta d'aplicació a les sol·licituds d'accés a la informació pública que obren en poder de l'administració espanyola quan la informació sol·licitada forma part d'acords internacionals.
- Si l'article 14.1) de la Llei de Transparència, que establix un límit relatiu a les relacions exteriors, s'aplica com a límit per a denegar l'accés a la informació inclosa en convenis internacionals, en particular la relacionada amb la revenda o donació de béns, com en el cas de les vacunes contra el Covid-19.
Consulta la resolució, les sentències i l'acte d'admissió del Suprem ací