Recurrent: Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme; Companyia Espanyola de Finançament al Desenvolupament (COFIDES); Comité Tècnic d'Inversions del Fons de Recapitalització d'Empreses (FONREC)
Resolució recorreguda: R/0395/2022
En exercici del seu dret d'accés a la informació, un ciutadà va presentar escrit davant el Fons de Recapitalització d'Empreses (FONREC), adscrit al Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme, sol·licitant accés a l'expedient administratiu d'ajuda a l'empresa Grup Univers Pachá, concedida amb càrrec a aquest Fons, que és gestionat per la Companyia Espanyola de Finançament al Desenvolupament (COFIDES).
L'Administració va denegar l'accés invocant l'existència d'un règim específic d'accés a la informació establit en l'article 17.15 del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial en resposta a la pandèmia de la COVID-19, que establix el caràcter reservat de les dades, documents i informacions que obren en poder del Comité Tècnic d'Inversions i de COFIDES i que desplaça el que es disposa en la Llei de transparència. Amb caràcter complementari, invoca l'article 18.1.e) LTAIBG i la concurrència dels límits de l'article 14.1.h) i k) LTAIBG (protecció d'interessos econòmics i comercials i deure de confidencialitat).
Presentada reclamació conformement a l'article 24 LTAIBG, el Consell de Transparència i Bon Govern l'estima parcialment. Assenyala, en primer lloc, que el RDL/RDL 5/2021 sí que suposa la regulació d'un aspecte rellevant del dret d'accés en imposar una reserva de confidencialitat respecte de la informació que obre en poder del Comité Tècnic d'Inversions i de la gestora del Fons ; reserva que, no obstant això, no pot concebre's en termes absoluts, en el sentit que es vete per complet l'accés a tota la informació que obre en poder dels òrgans de l'Administració en virtut de les funcions que els atribuïx el text normatiu.
S'assenyala, d'altra banda, que la sol·licitud no pot ser considerada abusiva ja que tal caràcter ha de concórrer cumulativamente amb la falta de justificació de la finalitat de la llei, la qual cosa es descarta.
L'estimació parcial de la reclamació insta que es facilite la informació sol·licitada, si bé únicament respecte de les resolucions del Comité Tècnic d'Inversions i de la gestora del Fons, excloent els plans de negoci en els quals es reculla la seua estratègia de mercat que la companyia ha inclòs en el seu pla de viabilitat presentat per a sol·licitar el suport financer —perquè tals plans conformen, en efecte, el nucli dels seus interessos econòmics i comercials ex 14.1.h) LTAIBG—, així com el contingut dels informes relatius a la qualificació crediticia/creditícia.