Errepikaria: Paradores de Turismo de España SME, S.A.
Errekurritutako ebazpena: R CTBG 1425/2024
Informazio publikoa eskuratzeko eskubideaz baliatuz, PARADORES DE TURISMO DE ESPAÑA, S.M.E.ri honako hau eskatu zitzaion: S.A., hiru eskaeraren bidez, aholkularitza teknikoko edo konfiantzako lanpostuen zerrendarako sarbidea; hitzarmenetik kanpoko kontratu-modalitatean daudenen lanpostuen eta ordainsarien zerrendarako sarbidea, baldin eta horiek betetzeko prozesua izendapen askekoa izan bada; eta Paradoreseko langileen lanpostu bakoitzaren ordainsarietarako sarbidea, presidentea edo goi-zuzendaritzako langilea izan gabe, 2023an lortutako izendapen askeko lanpostuak betetzen badituzte.
Errekerimendua jaso zuen sozietateak hiru ebazpen eman zituen, zeinetan adierazten baitzuen bidezkoa zela informaziorako sarbide osoa ematea, (I) sozietatean behin-behineko langilerik ez dagoela erantzunez; (ii) aurrekoaren ondorioz, goi-kargudunen ordainsariak baino ez direla eman behar.
Bere erreklamazioan, eskatzaileak azpimarratu du sarbide partziala eman zaiola, sozietatean dauden behin-behineko langileen eta izendapen askeko langileen kontzeptuekin lotutako okerreko premisatik abiatu delako, eta azpimarratu du badirela izendapen askeko beste lanpostu batzuk, galdetu dituenak.
Erreklamazio-prozedura honetan, alegazioen fasean, sozietateak hiru espedienteak pilatu ditu, eta adierazi du eman ez den informazioaren zatia LTAIBGren 15.3 artikuluko mugaren babespean dagoela datu pertsonalen babesa, informazioa zabaltzeak duen interes publikoaren eta eraginpekoen datu pertsonalak babesteko eskubidearen arteko haztapena egin ondoren. Gehitu du xede bera duen prozedura judizial bat dagoela, eta, ondorioz, informazio hori zabaltzeak prozesuko alderdien berdintasuna hautsi lezakeela, 14.1.f) LTAIBG artikuluaren zentzuan.
Kontseiluak erreklamazioa onartu du. Bere ustez, eskatutako informazio gehiena (ordainsariei eta titulazioei buruzkoa izan ezik) eragindako organoen antolakuntzarekin, funtzionamenduarekin edo jarduera publikoarekin zerikusia duten identifikazio-datuei buruzkoa da, eta, beraz, horrelako datu pertsonaletarako sarbideari buruzko erabakia ez da LTAIBGren 15.3 artikuluan aurreikusitakoaren arabera arautzen, baizik eta bigarren atalean xedatutakoaren arabera, uste baitu eskatutako datuak «organoaren antolakuntzarekin, funtzionamenduarekin edo jarduera publikoarekin zerikusia duten identifikazio-datuak baino ez» direla. Beraz, eskatzen dena ezaugarri horiek dituzten datu pertsonalak dituen informazioa bada ere, ez da beharrezkoa aipatutako haztapena egitea, legegileak berak jada ezarri baitu arau bat: sarbidea eman behar dela, salbu eta, salbuespenez, ukituen eskubideak lehenestea justifikatzen duten inguruabarrak badaude. Halaber, adierazi da eskatzailea ordezkari sindikala izateak sarbidea emateko legitimazio-oinarri gehigarria ematen duela.
Azkenik, ez da uste behar beste justifikatuta dagoenik 14.1.f) LTAIBG artikuluan aurreikusitakoaren aplikazioa, ez baita nahikoa prozesu judizial bat dagoela adieraztea, muga horrek babesten duen ondasun juridikoari eragindako kaltea argudiatu gabe.