Herritar batek idazkia aurkeztu zuen Ekonomia eta Enpresa Ministerioari atxikitako Kontabilitate eta Kontu Auditoretzako Institutuan (ICAC), ICACek 2016ko otsailaren 26an emandako administrazio-ebazpen zehatzailearen testu osoaren eta administrazio-ebazpen zehatzailearen oinarri den proposamen-txostenaren kopia bat eskuratzeko.
Administrazioak sarbidea ukatu zuen, argudiatuz Kontu Auditoretzaren Legeak informazioa eskuratzeko berariazko prozedura duela eta eskatutako informazioa konfidentziala dela, sekretu profesionalaren pean dagoelako, 19/2013 Legearen 14.1. e) artikuluaren arabera.
Erreklamazioa aurkeztuta, Gardentasunerako eta Gobernu Onerako Kontseiluak partzialki onartu zuen, Gardentasun Kontseilu honetan izapidetutako R/0298/2017 aurrekaria adibidetzat hartuta. Horren bidez, zehatzeko administrazio-ebazpenen testu osoa eskatzen zen, epaiak Popular Banca Privada, SAri (2016ko abenduaren 31ko BOE) eta Banco Popular Españolari, S.S.A.-ri, Madrilgo Auzitegi Gorenaren 2019ko otsailaren 22ko 10/2013 Administrazioarekiko Epaiaren lehenengo Epaiari, zeinaren bidez Auzitegi Gorenaren epaiak espresuki agintzen baitzuen auzietako Auzitegi Gorenaren epaitza aplikatzea, eta Auzitegi Auzitegi Gorenaren ebazpen gehigarria deuseztatzea.
Edukien arteko elkarrekikotasunaz gain, bereziki garrantzitsua da debekatzea ebazpenean kontuan har daitezela prozedura izapidetzean baloratutakoez bestelako egitateak. Lotura horren ondorioz, ezin da kontuan hartu eskuratzeko eskatzen den ebazpen-proposamena azken erabakiari buruzko bigarren mailako informazio edo informazio osagarri gisa, alderantziz baizik. Informazio garrantzitsua da espedientea izapidetzean edo organoaren borondate publikoa eratzean, baloratu behar diren erabaki horren alderdi garrantzitsuak aztertuz eta baloratuz.
Hala ere, Gardentasun Kontseilu hori ados dago eskatutako dokumentuetan informazioaren bat baldin badago, eta informazio horrek ikuskatutako erakundearen interes ekonomiko eta komertzialak edo enpresa ikuskatzailearen jabetza industrial edo intelektuala arriskuan jar baditzake, ezagutza publikotik kanpo geratu behar duela. Horrek, ordea, ez du dokumentu guztiak ezkutatzeko aukerarik ematen, baizik eta sarbide partziala eman behar da, aipatutako mugak eragiten dion informazioa ezkutatu ondoren, LTAIBGren 16. artikuluan ezarritakoaren arabera.
Hala ere, ez dago behar bezala egiaztatuta prozesu judizialetan alderdien berdintasunari eta babes judizial eraginkorrari edo ICACen gainbegiratze- eta kontrol-funtzioei kalte egin dakiekeenik, eta, beraz, muga horiek ez dira kontuan hartu behar.