Un cidadán presentou escrito ante o Instituto de Contabilidade e Auditoría de Contas (ICAC), adscrito ao Ministerio de Economía e Empresa, solicitando acceso a unha copia do texto completo da Resolución administrativa sancionadora, do 26 de febreiro de 2016, ditada polo ICAC, e do Informe proposta en que se basea a mencionada Resolución administrativa sancionadora.
A Administración denegou o acceso alegando que a Lei de Auditoría de Contas ten un procedemento específico de acceso á información e que a información solicitada é confidencial por estar suxeita ao segredo profesional, de conformidade co artigo 14.1. e) da Lei 19/2013.
Presentada reclamación, o Consello de Transparencia e Bo Goberno estimouna parcialmente, tomando como exemplo o precedente R/0298/2017, tramitado neste Consello de Transparencia, no que se solicitaba o texto completo das resolucións administrativas sancionadoras cuxos fallos se publicaron no B.Ou.E respecto de Popular Banca Privada, SA (B.Ou.E do 31 de decembro de 2016) e Banco Popular Español, S.A (B.Ou.E do 10 de agosto de 2016) e a Sentenza do Xulgado Central do Contencioso-Administrativo nº 4 de Madrid, do 22 de febreiro de 2021, que anulaba a resolución do Consello e ordenaba retrotraer actuacións para dar audiencia a terceiros afectados, recollendo xurisprudencia do Tribunal Supremo, denega expresamente que sexa de aplicación a Disposición Adicional Primeira da Lei 19/2013 ao caso exposto.
Resulta especialmente relevante, ademais da correspondencia entre os seus contidos, a prohibición de que se teñan en conta na resolución outros feitos distintos aos valorados na tramitación do procedemento. Unha conexión que fai imposible considerar a proposta de resolución á que se solicita acceso como información secundaria ou accesoria respecto da decisión final senón máis ben ao contrario, atopámonos ante información relevante na tramitación do expediente ou na conformación da vontade pública do órgano a través da análise e valoración de aspectos relevantes desta decisión que han de ser valorados.
Este Consello de Transparencia, no entanto, comparte que, se existe algún tipo de información nos documentos solicitados cuxo acceso poida pór en risco os intereses económicos e comerciais da entidade auditada ou a propiedade industrial ou intelectual da empresa auditora, debe quedar á marxe do coñecemento público. Iso, con todo, non permite ocultar a totalidade os documentos, senón máis ben débese conceder o acceso parcial previa omisión da información afectada polo límite invocado, conforme ao establecido no artigo 16 LTAIBG.
Con todo, non queda suficientemente acreditado que se poidan prexudicar a igualdade das partes nos procesos xudiciais e a tutela xudicial efectiva ou as funciones supervisoras e de control de ICAC, polo que estes límites non deben ser tidos en consideración.