Errekurtsogilea: Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendako Ministerioa (ADIF)
Errekurritutako ebazpena: 0465/2022 E
Informazioa eskuratzeko eskubidea baliatuz, herritar batek idazki bat aurkeztu zion Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendako Ministerioari atxikitako Trenbide Azpiegituren Administratzaileari (ADIF), Madril-Delicias A-78/5 Unitate Berezi inbentariatua osatzen duten bi higiezin-entitateren mugaketari buruzko informazioa eskatuz, ADIF haien titularra baita. Informazioa emateko eskatu du, bai eskritura publikoaren kopiaren bidez, bai erakunde publikoak erregistratuta dagoen beste bitarteko baten bidez.
Administrazioak ebazpena eman zuen sarbidea ukatzeko, zerga-arloko informazioa eskuratzeko araubide juridiko espezifiko bat dagoela iritzita, arau sektorial batean legez ezarritakoa: Administrazio Publikoen Ondareari buruzko azaroaren 3ko 33/2003 Legean, zehazki 33.4 artikuluan – Estatuaren Ondasun eta Eskubideen Inbentario Orokorrari buruzkoa (INVESPE)–. Gainera, LTAIBGren 18.1.b) eta e) artikuluan jasotako ez onartzeko arrazoiak daudela argudiatzen du, informazio lagungarria edo lagungarria delako, batetik, eta eskaera abusuzkoa delako, legearen gardentasunerako helburuarekin justifikatu gabea, bestetik.
LTAIBGren 24. artikuluaren arabera erreklamazioa aurkeztuta, Gardentasunerako eta Gobernu Onerako Kontseiluak baietsi egiten du, alde batetik, ADIFek ez duelako ukatzen informazio hori dagoenik eta bere esku dagoenik INVESPEk osatzen duenaz bestelako euskarri batean, eta, bestetik, erregistro horretan sartzeko araubide espezifikoak ez duelako eragozten LTAIBGren babesean informazio publikoa eskuratzeko eskubidea erabiltzea, hori gauzatzea bateraezina ez denean LTAIBGren xedapen bereziekin. Gainera, inbentario orokor hori erregistro publikotzat ez hartzeak berekin dakar, besteak beste, haren edukiaren ziurtagiririk ezin eskatzea eta hartatik ateratako informazioak ez izatea erregistroko fede publikorik. Bestalde, ADIF bezalako erakunde baten higiezinen jabetzari dagokionez, LTAIBGren 8.3 artikuluak administrazio publikoei ezartzen dien publizitate-agindu orokorra kontuan hartu behar da.
Azkenik, eta argudiatutako ez onartzeko arrazoiei dagokienez, Kontseiluak uste du kasu honetan ez dagoela horren konkurrentziarik; izan ere, ezin da abusuzko eskaeratzat hartu, eta ezin da aurkeztu eskatutako informazioa eta laguntzailetzat edo laguntzailetzat kalifikatzea eragin dezaketen ezaugarriak.