Errekurtsogilea: Estatuko Industria Partaidetzarako Sozietatea (SEPI)
Errekurritutako ebazpena: R/0125/2023
Informazio publikoa eskuratzeko eskubidea baliatuta, herritar batek idazki bat aurkeztu zuen Estatuko Industria Partaidetzarako Sozietatean (SEPI), Ogasuneko eta Funtzio Publikoko Ministerioari atxikita dagoena. Idazki horretan, Enpresa Estrategikoen Kaudimenari Laguntzeko Funtsaren Batzorde Kudeatzaileak hartutako erabakiari buruzko hainbat informazio eskuratzeko eskatu zuen (erabaki horren bidez, aldi baterako finantza-laguntza ematen zaio Air Europari, sozietate horren kargura), bai eta kudeaketa-akordioak edo akziodunak eskuratzeko ere, Kontseiluaren kudeaketa-baimen egokia jaso ondoren, jasotako laguntza ziurtatzeko.
Eskatutako informazioa eskuratzea ukatzeko, lehenik eta behin, araubide espezifiko bat dago, Ekonomiaren suspertzea eta enplegua bultzatzeko premiazko neurrien uztailaren 3ko 25/2020 Errege Lege Dekretuaren 2.17 artikuluan ezarritakoa. Araubide horrek ezartzen du Kontseilu Kudeatzailearen eta SEPIren esku dauden datuak, dokumentuak eta informazioak isilpekoak direla, aipatutako arauak esleitzen dizkien eginkizunak betez, eta Gardentasunaren Legeak xedatutakoa desegiten duela. Alegatzen da, gainera, LTAIBGren 14.1.h), i) eta k) artikuluan jasotako informazioa eskuratzeko eskubidea erabiltzeko mugak betetzen direla —merkataritza-interesen babesa, politika ekonomikoa eta konfidentzialtasun-betebeharra, zeinak zuzenean lotzen baitira 25/2020 Errege Lege Dekretuaren 2.17 artikuluak eskatzen duen erreserba-betebeharrarekin—, eta ez dagoela interes publiko edo pribatu handiagorik hura eskuratzea justifikatzen duenik, testa egitea kaltegarria izanik eta Kontseiluaren 2019/1 Errege Lege Dekretuak interpretatzeko duen interesaren kaltetan.
Erreklamazioa aurkeztuta, Gardentasunerako eta Gobernu Onerako Kontseiluak partzialki baiesten du, eta nabarmentzen du ezen, nahiz eta errege-dekretu horren 2.17 artikuluak araubide espezifikoa izan (gutxienez ezartzen duen konfidentzialtasun-erreserbari dagokionez), ez dela ulertu behar termino absolutuetan gardentasun-legea erabat lekualdatzea dakarrenik, eskatutako erakundeak ulertzen duen moduan.
LAITBGren 14.1.h) artikuluan aurreikusitako sarbidearen muga aplikatzeari dagokionez (interes ekonomikoak eta merkataritzakoak), Kontseiluak uste du arrazoizkoa eta justifikatua dela enpresaren bideragarritasun-planerako sarbideari dagokionez, bai eta enpresaren erabaki estrategikoak zehazten dituzten akziodunen akordioetarako (edo enpresa kudeatzeko akordioetarako) sarbideari dagokionez ere; izan ere, erabaki horiek enpresaren interes ekonomiko eta komertzialen muina osatzen dute. Hala ere, emandako laguntzari eta hura emateko arauan ezarritako baldintzak betetzeari buruzko informazioari dagokionez, erreklamazioa baietsi behar da, ez baita justifikatu enpresaren interes ekonomiko eta komertzialen afektazioa eta, beraz, informazioaren konfidentzialtasuna gorde beharra.
Azkenik, ez dira aipatutako gainerako mugak betetzen, eta nabarmendu egiten da interes publiko handia dagoela sarbide-eskaeraren xede diren eta enpresa-erakunde bati laguntza publikoak emateko prozedura baten barruan egin diren dokumentuak ezagutzeko, Enpresa Estrategikoen Kaudimena Laguntzeko Funtsaren kargura.
Ondorioz, Air Europari aldi baterako finantza-laguntza ematea onartzen duen Enpresa Estrategikoen Kaudimenari Laguntzeko Funtsaren Batzorde Kudeatzailearen ebazpenera eta emandako laguntzaren xehetasunak eta baldintzak jasotzen dituen Air Europarekiko kudeaketa-akordiora iristeko eskubidea aitortzen da, enpresaren bideragarritasun-plana eta, hala badagokio, berariazko justifikazio bidez, enpresaren interes ekonomikoak eta merkataritza-interesak arriskuan jar ditzakeen informazio estrategikoa duen bestelako dokumentazioa alde batera utzita.