Recorrente: Sociedade Estatal de Participacións Industriais (SEPI)
Resolución recorrida: R/0125/2023
En exercicio do seu dereito de acceso á información pública, un cidadán presentou escrito ante a Sociedade Estatal de Participacións Industriais (SEPI), adscrita ao Ministerio de Facenda e Función Pública, solicitando o acceso a diversa información sobre a decisión adoptada polo Consello Xestor do Fondo de Apoio á Solvencia de Empresas Estratéxicas, pola que se concede apoio financeiro temporal a Air Europa con cargo ao mesmo, así como dos acordos de accionistas ou acordos de xestión nos que se recollan os detalles e condicións da axuda, xunto con as decisións estratéxicas da empresa que serán obxecto de autorización previa do Consello Xestor, para asegurar a adecuada xestión da axuda recibida.
A denegación do acceso á información solicitada fundaméntase, en primeiro lugar, na existencia dun réxime específico establecido no artigo 2.17 do Real Decreto Lei 25/2020, do 3 de xullo, de medidas urxentes para apoiar a reactivación económica e o emprego, que establece o carácter reservado dos datos, documentos e informacións que obren en poder do Consello Xestor e do SEPI, en virtude das funcións que lles atribúe a citada norma, e que despraza dispor na Lei de transparencia. Alégase, ademais, a concorrencia dos límites do exercicio do dereito de acceso á información contemplados no artigo 14.1.h), i) e k) LTAIBG —a protección de intereses comerciais, a política económica e o deber de confidencialidade, que entroncan directamente na obriga de reserva que esixe o citado artigo 2.17 do Real Decreto-Lei 25/2020—; e a inexistencia dun interese público ou privado superior que xustifique o acceso sendo desfavorable ao mesmo o test do dano e do interese consagrados por este Consello no seu criterio interpretativo 1/2019.
Presentada reclamación, o Consello de Transparencia e Bo Goberno estímaa parcialmente remarcando que, aínda que o artigo 2.17 do citado Real Decreto constitúa un réxime específico (polo menos no que concirne á reserva de confidencialidade que establece), non debe entenderse en termos absolutos que impliquen o desprazamento total da lei de transparencia, tal como parece entender o organismo requirido.
En relación coa aplicación o límite ao acceso previsto no artigo 14.1.h) LAITBG (intereses económicos e comerciais), o Consello considera que resulta razoable e xustificada respecto do acceso ao plan de viabilidade da empresa e dos acordos de accionistas (ou acordos de xestión da empresa) nos que se determinen as súas decisións estratéxicas, pois talles decisións conforman, en efecto, o núcleo dos seus intereses económicos e comerciais. Con todo, polo que concirne á información relativa á axuda concedida e ao cumprimento dos requisitos establecidos na norma para a súa concesión, a reclamación debe ser estimada ao non xustificarse a afectación dos intereses económicos e comerciais da empresa e, por tanto, a necesidade de manter a confidencialidade da información.
Finalmente, tampouco se aprecia a concorrencia do resto de límites invocados e saliéntase o elevado interese público en coñecer os documentos obxecto da solicitude de acceso e elaborados no marco dun procedemento de concesión de axudas públicas a unha entidade empresarial con cargo ao Fondo de apoio á solvencia de empresas estratéxicas.
En conclusión, recoñécese o dereito de acceso á resolución do Consello Xestor do Fondo de Apoio á Solvencia de Empresas Estratéxicas polo que se aproba conceder apoio financeiro temporal a Air Europa e ao Acordo de xestión con Air Europa no que se inclúan os detalles e condicións da axuda concedida; con exclusión do plan de viabilidade da empresa e daqueloutra documentación que, no seu caso e mediante xustificación expresa, conteña información estratéxica susceptible de comprometer de maneira real os intereses económicos e comerciais da empresa concesionaria da axuda.