Errepikaria: Hipodromo de la Zarzuela SA, SME
Errekurritutako ebazpena: 0460/2022 E
Informazio publikoa eskuratzeko eskubideaz baliatuz, Hipodromo de Madrid, S.A. enpresari eskabidea aurkeztu zitzaion. S.M.E., para obtener información sobre un contrato celebrado entre la Asociación de Hipódromos Españoles y Telefónica Broadcast Services S.L.U. Zarzuelako hipodromoan egiten diren zaldi-lasterketak emateko. Kontratu horren kopia bat eskatzen da, alderdien artean finkatutako kontraprestazio ekonomikoaz galdetzen da, kontratuaren beste baldintza berezi batzuez, hala nola finkatutako iraupenaz edo komisioez, eta, azkenik, irudi-eskubideak lagatzeko lehiaketa publikorik egin den galdetzen da.
Erakunde eskatzaileak eskaeraren azken puntuari buruzko informazioa ematen du, eta gainerakoetarako sarbidea ukatzen du, informazio hori beste erakunde batzuek egin edo sortu dutelako, eta horiei dagokienez ez dago egiaztatuta Legearen aplikazio-eremu subjektiboari lotzen zaionik. Hala ere, adierazten du erakunde horiei eskaera helarazi ziela, eta horietako bakar batek ere ez duela aldeko erantzunik eman. Ondoren, prozedura honen alegazioen izapidean, LTAIBGren 18.1 c) artikulua ez onartzeko arrazoia eta LTAIBGren 14. artikuluaren h), j) eta k) idatz-zatietako mugak ere alegatu dira.
Bere ebazpenean, Gardentasunerako eta Gobernu Onerako Kontseiluak erreklamazioa onetsi du, uste baitu bai Espainian Zaldi Lasterketak Antolatzen dituzten Sozietateen Elkartea, bai Hipodromo de la Zarzuela, S.A., S.M.E., LTAIBGren aplikazio-eremuaren mendean daudela erabat, eta, beraz, bai publikotasun aktiboko betebeharrak bai informazio publikoa eskuratzeko eskubidea bete behar dituztela.
LTAIBGko 18.1.c) artikulua ez onartzeko arrazoiaren aplikazioari dagokionez, Kontseiluak uste du ez dela nahikoa arrazoi horren justifikazioa, eskatutako informazioa aztertzeko, prozesatzeko, baloratzeko eta abarrerako jarduera bat izango litzatekeela baitio. gero informazioa lantzen hasteko, jarduera horiek guztiek gardentasunaren irismena gainditzen duen exegesi zail bat ekarriko luketenez, ez dago inolako justifikazio-oinarririk LTAIBGren zentzuan berregitea justifikatzen duenik, eskatutako informazioa kontratu bakar bati buruzkoa denean eta haren zatirik handiena hura entregatze hutsarekin emango litzatekeenean.
Azkenik, alegatutako irispiderako mugak egoteari dagokionez, erreklamatutako erakundeak mugak alegatu baino ez ditu egiten, kaltearen eta interes publikoaren nahitaezko testik egin gabe eta gutxien-gutxienez justifikatu gabe zein den informazioa jakinarazteak aipatutako mugen barruan babestutako ondasun juridikoei eragingo liekeen kalte erreal eta eraginkorra. Aipatutako mugak erabat ez justifikatzea nahikoa arrazoi da, Kontseiluaren iritziz, muga horiek kasu honetan aplikatzeko asmoa baztertzeko.
Egia da mota horretako kasuetan, salbuespen gisa har daitezkeela, behar bezala justifikatuta, hirugarrenen interes ekonomikoei edo komertzialei eragiten dietelako isilpekoak diren datu edo informazioak, eta horiei alegazio-izapideak egin behar zaizkie LTAIBGko 19.3 artikuluan xedatutakoaren arabera. Hala ere, kasu honetan, ez dago inolako murrizketarik ezartzerik, ukitutako hirugarren bakarrak, Telefónica Broadcast Services SLUk, ez baitzuen erreserbarik egin horretarako emandako izapidean.