Recorrente: Hipódromo da Zarzuela SA, SME
Resolución recorrida: R/0460/2022
En exercicio do dereito de acceso á información pública presentouse solicitude de acceso dirixida ao Hipódromo de Madrid, S.A., S.M.E., para obter información sobre un contrato celebrado entre a Asociación de Hipódromos Españois e Telefónica Broadcast Services S.L.U. para a emisión das carreiras de cabalos que se celebran no Hipódromo da Zarzuela. Solicítase unha copia do este contrato, pregúntase pola contraprestación económica fixada entre as partes, por outras condicións particulares do contrato talles como a duración ou as comisións fixadas, e, por último, solicítase información acerca de se se realizou algún concurso público para a cesión dos dereitos de imaxe.
A entidade requirida facilita información sobre o último punto da solicitude e denega o acceso ao resto por considerar trátase de información que foi elaborada ou xerada por outras entidades respecto das cales non está acreditada a súa suxeición ao ámbito subxectivo de aplicación da Lei, se ben sinala que, no entanto, trasladou a solicitude ás estas entidades sen que obtivese resposta positiva de ningún deles. Posteriormente, no trámite de alegacións deste procedemento, invócase tamén a causa de inadmisión do artigo 18.1 c) LTAIBG e os límites dos apartados h), j) e k) do artigo 14 LTAIBG.
Na súa resolución, o Consello de Transparencia e Bo Goberno estima a reclamación, ao considerar que tanto a Asociación de Sociedades Organizadoras de Carreiras de Cabalos en España como o Hipódromo da Zarzuela, S.A, S.M.E., atópanse plenamente sometidas ao ámbito de aplicación da LTAIBG e, por tanto, suxeitas tanto ás obrigas de publicidade activa como ao dereito de acceso á información pública.
No que concirne á aplicación da causa de inadmisión do artigo 18.1.c) LTAIBG, o Consello entende que a xustificación da mesma é insuficiente, xa que a afirmación de que a información solicitada suporía unha actuación de análise, procesamento, valoración, etc. para proceder logo á elaboración da información, actuacións todas elas que implicarían unha ardua exégesis que excede o alcance da transparencia carece de todo fundamento justificador da concorrencia dunha reelaboración no sentido da LTAIBG cando a información solicitada refírese a un único contrato e a maior parte da mesma proporcionaríase coa mera entrega do mesmo.
Finalmente, e en relación coa concorrencia dos límites ao acceso alegados, a entidade reclamada limítase á mera invocación dos mesmos, sen realizar o preceptivos test do dano e do interese público e sen xustificar minimamente cal é o dano real e efectivo que a revelación da información causaría aos bens xurídicos protexidos polos límites invocados. Esta carencia absoluta de xustificación dos límites invocados constitúe, a xuízo do Consello, motivo suficiente para desestimar a pretensión de aplicalos ao caso presente.
Aínda que é certo que neste tipo de supostos permítese opoñer excepción, coa debida xustificación, aqueles datos ou informacións que teñan carácter confidencial por afectar os intereses económicos ou comerciais de terceiros, aos que se ha de dar trámite de alegacións conforme ao disposto no artigo 19.3 LTAIBG, con todo, neste caso, non cabe establecer restrición algunha posto que o único terceiro afectado, Telefónica Broadcast Services S.L.U., non formulou ningunha reserva no trámite concedido para o efecto.