Errekurtsogilea: Estatuko Industria Partaidetzarako Sozietatea (SEPI)
Errekurritutako ebazpena: R/0354/2023
Informazio publikoa eskuratzeko eskubidea baliatuz, Espainiako Odontologo eta Estomatologoen Elkargoen Kontseilu Nagusiak idazki bat aurkeztu zuen Estatuko Industria Partaidetzarako Sozietatean (SEPI), zeina Ogasuneko eta Funtzio Publikoko Ministerioari atxikita baitzegoen. Txosten eta dokumentu batzuk eskatu zituen, zeinetan sozietate horrek eta Ministroen Kontseiluak oinarritzat hartu baitzuten talde odontologiko bat enpresa estrategikotzat hartzeko Enpresen Kaudimena Laguntzeko Funtsari atxikitzeko, zeina 19,6 milioi euroko mailegu arrunt baten bidez bideratu baitzen, eta beste 20,4 milioi euroko mailegu parte-hartzaile baten bidez.
Administrazioak sarbidea ukatzen du, eskatutako informazioaren izaera konfidentziala zehazten duen informazioa eskuratzeko araubide juridiko espezifiko bat dagoela uste baitu, eta, LTAIBG aplikatzen dela uste bada ere, haren 14.1.h), i) eta k) artikuluan ezarritako mugak, merkataritza-interesen babesa, politika ekonomikoa eta konfidentzialtasun-betebeharra aplikatuko liratekeela, hurrenez hurren.
Erreklamazioa aurkeztuta, Gardentasunerako eta Gobernu Onerako Kontseiluak partzialki baiesten du, eta erreklamatzaileari aitortzen dio eskubidea duela Vivanta Taldea Enpresa Estrategikoen Kaudimenari Laguntzeko Funtsari atxikitzeko enpresa estrategikotzat hartzen duten txosten eta agirietara irispidea izateko, eta irispidetik kanpo geratzen da 14.1.h) LTAIBG artikuluan aurreikusitako mugak eragiten dion informazioa, ebazpenean bertan azaldutako baldintzetan.
Hasteko, Kontseiluak nabarmentzen du ezen, nahiz eta aipatutako Errege Dekretuaren 2.17 artikuluak araubide espezifikoa izan (gutxienez ezartzen duen konfidentzialtasun-erreserbari dagokionez), ez dela ulertu behar termino absolutuetan gardentasun-legearen erabateko lekualdaketa dakartenik, eskatutako erakundeak eskatzen duen bezala.
LAITBGren 14.1.h) artikuluan aurreikusitako irispiderako muga aplikatzeari dagokionez (interes ekonomikoak eta komertzialak), Kontseiluak uste du guztiz eskuratzea ukatzea gehiegizkoa dela, eta informazioa partzialki eman behar dela, halako moduz non kanpoan utziko den hura zabaltzeak interes ekonomiko eta komertzialei benetako kaltea eragiten diena, hala nola enpresaren bideragarritasun-plana edo erabaki estrategikoak zehazten dituzten akziodunen akordioak, aldez aurretik berariaz justifikatuta, arrazoi horregatik eta arrazoi horregatik kanpoan uzten den informazioa zehaztu beharko baita.
Azkenik, ez dira aipatutako gainerako mugak betetzen, eta interes publiko handia nabarmentzen da konkurrentzia justifikatzean errege lege-dekretuak laguntza publikoak ematearekin lotzen dituen aurrekontuen kasuarekin. Horrek, bestalde, lotura zuzena du LTAIBGren hitzaurrean adierazitako gardentasunarekin eta informazio publikoa eskuratzeko eskubidearekin.