Recorrente: Sociedade Estatal de Participacións Industriais (SEPI)
Resolución recorrida: R/0354/2023
En exercicio do seu dereito de acceso á información pública, o Consello Xeral de Colexios de Odontólogos e Estomatólogos de España presentou escrito ante a Sociedade Estatal de Participacións Industriais (SEPI), adscrita ao Ministerio de Facenda e Función Pública, solicitando os informes e documentos nos que esa sociedade e o Consello de Ministros baseáronse para considerar a un grupo odontológico como empresa estratéxica para acollerse ao Fondo de Apoio á Solvencia de Empresas Estratéxicas, o que derivou na concesión dunha axuda de 40 millóns de euros, canalizado a través dun préstamo participativo de 20,4 millóns e outro ordinario de 19,6 millóns.
A Administración denega o acceso ao considerar que existe un réxime xurídico específico de acceso á información que determina o carácter confidencial da información solicitada, e que, aínda no caso de entenderse aplicable a LTAIBG, resultarían de aplicación os límites establecidos no seu artigo 14.1.h), i) e k), a protección de intereses comerciais, a política económica e o deber de confidencialidade, respectivamente.
Presentada reclamación, o Consello de Transparencia e Bo Goberno estímaa parcialmente recoñecendo ao reclamante o seu dereito ao acceso aos informes e documentos nos que se reflicta a consideración do Grupo Vivanta como unha empresa estratéxica para acollerse ao Fondo de Apoio á Solvencia de Empresas Estratéxicas, excluíndose do acceso aquela información afectada polo límite previsto no artigo 14.1.h) LTAIBG, nos termos expostos pola propia resolución.
O Consello comeza remarcando que, aínda que o artigo 2.17 do citado Real Decreto constitúa un réxime específico (polo menos no que concirne á reserva de confidencialidade que establece), non debe entenderse en termos absolutos que impliquen o desprazamento total da lei de transparencia, tal como invoca o organismo requirido.
En relación coa aplicación o límite ao acceso previsto no artigo 14.1.h) LAITBG (intereses económicos e comerciais), o Consello considera que a denegación dun acceso total resulta desproporcionada, debéndose facilitar a información de forma parcial, de maneira que se exclúa aquela cuxa divulgación supón un prexuízo real aos intereses económicos e comerciais, como o plan de viabilidade da empresa ou os acordos dos accionistas nos que se determinen as súas decisións estratéxicas, e previa expresa xustificación, que deberá concretar a información que se exclúe por este motivo e as razóns.
Finalmente, tampouco se aprecia a concorrencia do resto de límites invocados e saliéntase o elevado interese público na xustificación da concorrencia ao caso dos orzamentos aos que o Real Decreto-lei vincula a concesión das axudas públicas. O cal, por outra banda, entronca directamente cos fins da transparencia e do dereito de acceso á información pública expresados no Preámbulo da LTAIBG.