Errekurtsogilea: AEAT / Ogasun Ministerioa
Errekurritutako ebazpena: R/0688/2024
Informazio publikoa eskuratzeko eskubidea baliatuta, Ogasun Ministerioko Zerga Administrazioko Estatu Administrazioari bi eskaera aurkeztu zitzaizkion 2021eko ekitaldiko produktibitate metatuaren zerrendetan sartzeko, Valentziako ZAEAren Ordezkaritzako hartzaile / funtzionario bakoitzari dagokionez, desagregazio-maila jakin baten arabera.
Bi eskaerekin lotutako erreklamazio-prozedurak metatzea erabaki zuen Kontseiluak, APELeko 57. artikuluak eskatzen duen lotura estua eta prozedura ebazten eta izapidetzen duen organoaren identitatea betetzen zirela ikusi baitzuen, haiei buruzko erabaki bakar batean iritzia emateko.
Administrazioak ez zuen erantzunik eman legez ezarritako epean, baina, ondoren, erreklamazio-prozeduraren barruan eskatutako alegazio-izapidean, prozedura etetea proposatu zuen, uste baitzuen auzibitartea zegoela PO 0001234/2023 prozedura arruntarekin, zeina maiatzaren 5eko R CTBG 0327-2023 Kontseilu honen aurreko erreklamazioaren aurka aurkeztutako administrazioarekiko auzi-errekurtsoari buruzkoa baitzen.
Kontseiluak ez du etendura onartzen, ez baitu ikusten erreklamazioa ebazteko prozesu judizialean (PO 1234/2023) ematen den epaia erabakigarria edo ezinbestekoa denik.
Bestalde, gaiaren funtsari dagokionez, kontuan hartu da informazio publikoa dela, LTBGren 13. artikuluan jasotako definizioaren arabera, eta informazio hori eskuratzea LTAIBGren 15.3 artikuluan eskatutako haztapenaren arabera erabaki behar dela, Kontseilu honek eta Datuak Babesteko Espainiako Agentziak (AEPD) batera egindako ekainaren 24ko 1/2015 Interpretazio Irizpidearekin bat etorriz. Horren ondorioz, informazio publikoa eskuratzeko eskubidea duten langileei eman behar zaie, nahiz eta ez izan, azken horien pareko informazioa eskuratzeko eskubidea (30. artikulua), betiere, berariazko onespenik gabe.
Gainera, Kontseiluak kontuan hartzen du informazio-eskatzaileak Valentziako ZAEAren Ordezkaritzako funtzionarioak, Langileen Batzordeko kideak eta ordezkari sindikalak direla, eta egin nahi dena langile publikoek beren antolakundearen esparruan dituzten produktibitateak banatzearekin lotuta dagoela; gai horretan lege-arau espezifiko bat dago abuztuaren 2ko 30/1984 Legearen 23.3 c) artikuluan, Funtzio Publikoa Erreformatzeko Neurriei buruzkoan (LGM), eta, kasu honetan, funtzionario publiko bakoitzak jasotzen dituen kopuruak dira, bai funtzionario publiko bakoitzak jasotzen dituen kopuruak.
Gainera, azpimarratzen da interes publiko nabarmena dagoela jakiteko nola banatzen diren funts publikoak ordainsari aldakorren kontzeptuan organo, organismo edo erakunde bateko langile zehatzei, bidegabeko arbitrarietateak, abusuak edo diskriminazioak gertatu diren baloratzeko, eta, azken batean, Administrazio Publiko bati dagokion kontu-ematea exijitu ahal izateko, funtzionamendu ona edo okerra antzemateko hain funtsezkoa den eremu batean: enplegatu publikoen ordainsari ez-finkoei dagokienez diru publikoa kudeatzea.
Azkenik, adierazten da ezen, eskubidea langileen ordezkari batek baliatu duenez, ez dela beharrezkoa 19.3 eta 24.3 LTAIBG artikuluetan aurreikusitako entzunaldi-izapidea antolatzea Auzitegi Gorenaren 2020ko urriaren 15eko epaian ezarritako doktrinaren arabera (ECLI:TS:ES:3195:2020).