Recurrent: Grup Tragsa, S. a., S.M.E.
Resolució recorreguda: R/0666/2023
En exercici del seu dret d'accés a la informació pública, es va presentar escrit davant el Grup Tragsa, S.M.E, sol·licitant diversa informació relacionada amb uns acords marc subscrits amb tres comunitats de regants. Aquests acords es van signar per al desenvolupament, per part de la societat mercantil estatal, d'actuacions de gestió, manteniment, reparacions i millores. Se sol·licita la informació dels plans i pressupostos anuals a l'inici de cada exercici, així com d'informes al final de cada campanya relatius a les tasques executades durant aquesta, documents pels quals es desenvolupa el contingut dels acords marc.
La societat requerida va dictar resolució inadmetent la sol·licitud basant-se en el fet que es tracta d'actuacions que no va realitzar en virtut d'un encàrrec rebut en la seva condició de mig propi i la divulgació del qual podria suposar un perjudici contra els seus interessos comercials i econòmics, d'acord amb el que es preveu en l'article 14.1.h) LTAIBG.
Presentada la reclamació, el Consell de Transparència i Bon Govern l'estima al no apreciar l'aplicació del límit a l'accés invocat. Considera, en aquest sentit, que l'explicació aportada per societat en la seva resolució és manifestament insuficient per a complir amb els requisits exigits per l'article 14.2 LTAIBG, i precisats en la doctrina del Consell i la jurisprudència del Tribunal Suprem, per a una correcta aplicació dels límits legals al dret d'accés a la informació pública.
El Consell subratlla que l'entitat reclamada no va contestar al seu requeriment d'enviament de l'expedient ni va presentar les al·legacions sol·licitades, la qual cosa va impedir que disposés dels elements de judici suficients per a valorar adequadament les circumstàncies concurrents i poder pronunciar-se amb coneixement sobre la procedència o no de concedir l'accés a la informació sol·licitada.
En consecuencia, estimó la reclamación e instó a la sociedad reclamada a conceder el acceso a la información a excepción, en su caso, de aquellos contenidos cuya difusión supusiera un perjuicio real a sus intereses económicos y comerciales, debiendo justificarse la exclusión en los términos exigidos por el artículo 14.2 LTAIBG y la doctrina expuesta en la propia resolución.