En exercici del seu dret d'accés a la informació, un ciutadà va presentar escrit davant AENA sol·licitant conèixer els sous íntegres bruts anuals cobrats per les persones que han estat personal directiu o alts càrrecs d'AENA en el període comprès entre els anys 2016 i 2021 (tots dos inclusivament) i amb el desglossament per conceptes que detalla en la seva sol·licitud.
L'organisme requerit va concedir parcialment la informació sol·licitada, facilitant les retribucions totals dels alts càrrecs de l'Alta Direcció desglossats per anys i remetent a l'Informe Anual sobre Remuneracions dels Consellers de Societats Anònimes Cotitzades i a l'Informe anual de Govern Corporatiu, publicats en el seu web. Argumenta que la publicació de qualsevol informació addicional, a la qual no estigui obligada la Companyia per la normativa pròpia de les societats mercantils cotitzades, afectaria dels seus interessos econòmics i comercials.
Presentada reclamación, el Consejo de Transparencia y Buen Gobierno la estima ordenando la retroacción de las actuaciones a fin de que AENA otorgue trámite de audiencia a las personas afectadas y, una vez cumplimentado el trámite o transcurrido el plazo, facilite la información solicitada —salvo en aquellos casos en que la persona afectada se encuentre en una situación de protección especial que justifique la prevalencia de su derecho sobre el acceso a la información—. La resolución se funda en que AENA se encuentra entre los sujetos obligados con arreglo a lo dispuesto en el artículo 2.1.f) LTAIBG (sociedades mercantiles en cuyo capital social la participación pública, directa o indirecta, es superior al 50 por 100) y en que no resulta de aplicación el límite al acceso previsto en el artículo 14.1.h) LTAIBG (intereses económicos y comerciales), remarcando el interés público de la información solicitada.
El Tribunal Suprem ha admès el recurs de cassació presentat per AENA.
En el auto de admisión, el Tribunal Supremo declara que la cuestión planteada en el recurso que presenta interés casacional objetivo para la formación de la jurisprudencia consiste en determinar si en el caso de las sociedades mercantiles públicas a las que les resulta de aplicación la LTAIBG en virtud de su artículo 2.1.g), la interpretación del artículo 14.1.h) LTAIBG -referido al perjuicio a los intereses económicos y comerciales- debe modularse en razón a su consideración de sociedades mercantiles que compiten con otras en el mercado y que cotizan en bolsa.