Errekurtsogilea: Zientzia, Berrikuntza eta Unibertsitate Ministerioa
Errekurritutako ebazpena: R CTBG 0647/2025
Informazio publikoa eskuratzeko eskubidea baliatuz, Zientzia, Berrikuntza eta Unibertsitate Ministerioari eskatu zitzaion Bartzelona Supercomputing Center-Superkonputazio Zentro Nazionala Partzuergoak (aurrerantzean BSC) INDRA enpresarekin 2024ko urriaren 15ean sinatutako hitzarmenaren edukia eskura zezala, bai eta zentroarekin sinatutako kontratu guztien zerrenda ere, haien helburu eta iraupenarekin, teknologia dualei buruzkoak edo haiei buruzkoak badira.
Ministerioak sarrera ukatu zuen 14.1 LTAIBG artikuluaren a), b), c) eta d) letretan xedatutakoa aplikatuz, INDRArekin sinatutako Jarduera Protokolo Orokorra zehazten baita «defentsari, segurtasun nazionalari eta segurtasun publikoari modu larrian eragiten dien eta horiek arriskuan jartzen dituen informazioa. PGA hau zabaltzeak kalte konponezinak eragingo lizkioke Espainiako autonomia teknologikoari eta baita hirugarrenen eskubideei ere (INDRA)».
Kontseiluaren ustez, organo errekerituak sarbidea ezesteko emandako arrazoibideak ez dira nahikoak, hala ere, erreferentziazko protokoloaren eduki osorako sarbidea ukatzeko; izan ere, irispidea mugatzea guztiz konfidentziala den protokoloko informazioaren zatira baino ez litzateke iritsiko. Egokiena ez da informazio guztia eskuratzeko aukera ukatzea, baizik eta sarbidea partzialki ematea, LTAIBGren 16. artikuluan eta Dokumentu Publikoetarako Sarbideari buruzko Europako Kontseiluaren Hitzarmenaren 6. artikuluan xedatutakoaren arabera. Hitzarmen hori Tromsø-n egin zen 2009ko ekainaren 18an.
BSC-CNSrekin izenpetutako kontratuen zerrendara sartzeari dagokionez, adierazten da 2023ko otsailaren 7ko STStik ondorioztatzen dela ezinbestekoa dela gai sailkatu eta sekretu bat deklaratzeko kasuan kasuko informazioaren sailkapenari buruz Ministro Kontseiluak egindako egintza formal baten konkurrentzia. Kasu honetan, egoera hori ez da egiaztatu, ezta erreklamatutako organoak berariaz argudiatu ere. Halaber, honako hau eransten da: «Kontseilu honek dagoeneko kontrako iritzia eman du Informazio Sailkatua Babesteko Agintaritza Nazionalaren Arauen birtualtasun praktikoari dagokionez». Ez dira lege-mailako arauak eta, ondorioz, ezin dute Konstituzioan aitortutako eta nazioarteko itun batek bermatutako eskubide bati mugak ezartzeko oinarri gisa erabili».
Azkenik, nabarmentzen da eskaeraren bigarren zatiaren xedea dela teknologia dualei buruzko kontratu-zerrenda bat eskuratzea, haien helburu eta iraupenarekin, eta Sektore Publikoko Kontratuen azaroaren 8ko 9/2017 Legeak arau orokor gisa eratzen duela kontratuen publizitatea, eta ez argitaratzea salbuespen gisa, zeina, 154. artikuluaren 7. apartatuak xedatzen duen bezala, honetara mugatzen baita: kontratua egiteari buruzko zenbait datu, eta tasatutako kasu gaitzaileren bat dagoela espedientean justifikatzearen baldintzapean dago, Kontseilu honen txostena jaso ondoren –art. 154.7−. Orain aztertutako kasuan ez da jaso erreklamatutako erakundeak kontratu horiei buruzko txostenik eskatu duenik; beraz, erreklamazioa zati honetan ere baietsiz amaitzen da.