Recurrente: Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades
Resolución recorrida: R CTBG 0647/2025
En exercicio do dereito de acceso á información pública, solicitouse ao Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades, o acceso ao contido do acordo asinado polo Consorcio Barcelona Supercomputing Center-Centro Nacional de Supercomputación (en diante BSC) coa empresa INDRA, o 15 de Outubro de 2024, así como a relación de todos os contratos subscritos co centro, co seu obxectivo e duración, que sexan relativos ou referentes a proxectos de tecnoloxías duais.
O Ministerio denegou o acceso en aplicación do disposto nas letras a), b), c) e d) do artigo 14.1 LTAIBG, dado que se determina que o Protocolo Xeral de Actuación asinado con INDRA «contén información que afecta e compromete seriamente á defensa, seguridade nacional e á seguridade pública. A divulgación deste PGA comportaría danos irreparables a autonomía tecnolóxica de España e tamén afectaría a dereitos de terceiros (INDRA)».
O Consello considera que os razoamentos aducidos polo órgano requirido para desestimar o acceso non resultan, con todo, suficientes para denegar o acceso completo a todo o contido do Protocolo de referencia, pois a restrición do acceso só alcanzaría a aquela parte da información do protocolo que resultase estritamente confidencial. O procedente non é denegar o acceso a toda a información, senón conceder un acceso parcial de acordo con o disposto no artigo 16 da LTAIBG e do artigo 6 do Convenio do Consello de Europa sobre o acceso aos documentos públicos, feito en Tromsø o 18 de xuño de 2009.
En canto ao acceso á relación dos contratos subscritos co BSC–CNS, sinálase que, da STS do 7 de febreiro de 2023, inférese que resulta indispensable para declarar unha materia clasificada e secreta a concorrencia dun acto formal do Consello de Ministros sobre a clasificación da información de que se trate, circunstancia que no presente caso non foi acreditada nin tan sequera expresamente aducida polo órgano reclamado. Así mesmo, engádese que «este Consello xa se pronunciou en sentido negativo respecto da virtualidade práctica das Normas da Autoridade Nacional para a Protección da Información Clasificada». Non son normas con rango de lei e, en consecuencia, non poden servir de fundamento para impor limitacións a un dereito recoñecido na Constitución e garantido por un tratado internacional».
Por último, ponse de relevo que o obxecto da segunda parte da solicitude circunscríbese ao acceso a unha relación de contratos referidos a tecnoloxías duais, co seu obxectivo e duración, e que a Lei 9/2017, do 8 de novembro, de Contratos do Sector Público, configura a publicidade dos contratos como regra xeral e a non publicación como unha excepción, que se limita, como dispón o apartado 7 do artigo 154, a determinados datos relativos á celebración do contrato e está condicionada á xustificación no expediente da concorrencia dalgún dos supostos habilitantes taxados, previo informe deste Consello −art. 154.7−, non constando no suposto agora examinado que a entidade reclamada haxa solicitado informe algún con relación aos contratos en cuestión, polo que se conclúe estimando tamén a reclamación nesta parte.