Recursos de diferents Ministeris enfront de la concessió de les despeses destinades a la publicitat institucional en el Pla de Mitjans
Un ciutadà va presentar diverses sol·licituds d'accés a la informació dirigides diferents Ministeris i que tenien per objecte conèixer el llistat de campanyes realitzades i pressupost executat de cadascun dels Ministeris i els seus organismes depenents per als anys 2012, 2013, 2014 i 2015, desglossat per mitjans de comunicació on es va anunciar la campanya.
Els Ministeris van denegar l'accés a la informació i el mateix ciutadà va presentar reclamació davant el Consell de Transparència i Bon Govern. Durant el procediment, diversos Ministeris van al·legar que havien d'efectuar una labor prèvia de reelaboració per a proporcionar les dades sol·licitades, sent aplicable la causa d'inadmissió establerta en l'articulo 18.1 c) de la Llei. Així mateix, van manifestar que podria perjudicar-se els interessos econòmics i comercials de tercers.
El Consell de Transparència va estimar les reclamacions presentades i va considerar en les seves resolucions que no existeix reelaboració de la informació i que no perjudica els interessos econòmics i comercials de les empreses contractants, ja que és informació que ha de fer-se publica d'ofici, per mandat de l'articulo 8.1 a) de la llei de transparència.
Els diferents Ministeris, al no estar d'acord amb la resolució del Consell de Transparència i Bon Govern, interposen recurs judicial davant la jurisdicció contenciosa administrativa.
Resolucions del Consell de Transparència i Bon Govern
A continuació s'enllacen les resolucions del Consell de Transparència i Bon Govern estimades (a favor de facilitar la informació) i que han estat recorregudes pels diferents Ministeris