En concret, en 2024 s'han resolt 1.530 reclamacions en aquest àmbit, la qual cosa representa un augment en el nombre d'expedients resolts del 30,9% respecte a 2023.
Quant al nombre de reclamacions que van tenir entrada en el Consell, cal destacar que en 2024 es va registrar una xifra rècord des que l'autoritat independent va iniciar la seva activitat. Es van presentar 1.396 reclamacions d'àmbit estatal, la qual cosa suposa un 19,3% més que en 2023 i gairebé triplicar (un 170,6% més) les rebudes en 2015, primer any de funcionament de la institució.
Cal destacar que, un any més, la principal causa de les reclamacions resoltes pel Consell ha estat la falta de resposta de l'Administració a la sol·licitud d'informació, que va originar el 42% dels casos que ha resolt el Consell. Aquest motiu ha estat més recurrent en 2024 que en 2023, exercici en el qual el 33,7% de les reclamacions resoltes s'havien presentat per silenci administratiu.
El Consell va resoldre a favor del sol·licitant sis de cada deu (el 64,5%) reclamacions admeses a tràmit, instant que l'administració o organisme públic lliurés tota o part de la informació prèviament denegada. S'inclouen en aquest percentatge també les reclamacions estimades per motius formals, és a dir, en les quals l'administració va lliurar la informació a la persona reclamant però només després que aquesta hagués reclamat davant el Consell, amb el que va vulnerar el seu dret a rebre-la en termini.
El Consell està preparant la seva memòria anual, que recollirà les dades més rellevants sobre l'activitat de l'Autoritat Independent, tant la corresponent a la resolució de reclamacions d'empara sobre dret d'accés a la informació com a la de la resta de les seves àrees funcionals.