En concreto, en 2024 resolvéronse 1.530 reclamacións neste ámbito, o que representa un aumento no número de expedientes resoltos do 30,9% respecto de 2023.
En canto ao número de reclamacións que tiveron entrada no Consello, hai que destacar que en 2024 rexistrouse unha cifra marca desde que a autoridade independente iniciou a súa actividade. Presentáronse 1.396 reclamacións de ámbito estatal, o que supón un 19,3% máis que en 2023 e case triplicar (un 170,6% máis) as recibidas en 2015, primeiro ano de funcionamento da institución.
Hai que destacar que, un ano máis, a principal causa das reclamacións resoltas polo Consello foi a falta de resposta da Administración á solicitude de información, que orixinou o 42% dos casos que resolveu o Consello. Este motivo foi máis recorrente en 2024 que en 2023, exercicio no que o 33,7% das reclamacións resoltas presentáronse por silencio administrativo.
O Consello resolveu a favor do solicitante seis de cada dez (o 64,5%) reclamacións admitidas a trámite, instando a que a administración ou organismo público entregase toda ou parte da información previamente denegada. Inclúense nesta porcentaxe tamén as reclamacións estimadas por motivos formais, é dicir, nas que a administración entregou a información á persoa reclamante pero só despois de que esta reclamase ante o Consello, co que vulnerou o seu dereito a recibila en prazo.
O Consello está a preparar a súa memoria anual, que recollerá os datos máis relevantes sobre a actividade da Autoridade Independente, tanto a correspondente á resolución de reclamacións de amparo sobre dereito de acceso á información como á do resto das súas áreas funcionais.