Recorrente: Ministerio de Traballo. Inspección de Traballo e Seguridade Social
Resolución recorrida: R/1020/2021
Un xornalista presentou unha solicitude de información ao Ministerio de Traballo e Economía Social para coñecer a identidade de todas as empresas que -entre o 14 de marzo de 2020 e a data en que se dea resposta a esta solicitude de acceso á información pública- foron sancionadas en firme pola Inspección de Traballo e Seguridade Social por cometer fraude ou algunha irregularidade cos Expedientes de Regulación Temporal de Emprego (ERTE).
A Administración concedeu parcialmente o acceso informando ao reclamante sobre as actuacións xeradas (42.615) e finalizadas (34.591), así como o número de infraccións detectadas en cómputo nacional, que ascendía a 5.703, cunha cifra total de 27.018.595,36 euros.
Presentada reclamación, o Consello de Transparencia e Bo Goberno estimouna por motivos formais, ordenando retrotrayer actuacións para que o Ministerio cumpra co previsto no artigo 19.3 da LTAIBG, dando audiencia aos afectados e informando diso ao reclamante e, unha vez recibidas as alegacións das empresas sancionadas pola Inspección de Traballo e Seguridade Social por fraude ou irregularidades relacionadas cun ERTE desde o 14 de marzo de 2020 ata o 30 de novembro de 2021, ou transcorrido o prazo para iso, resolva sobre a solicitude de acceso.
Sentencia nº 75/2023 del Juzgado Central Contencioso-Administrativo nº 7
O Tribunal Supremo ha admitido a trámite o recurso de casación presentado polo Consello de Transparencia e Bo Goberno.
No auto de admisión, o Tribunal Supremo declara que a cuestión exposta no recurso que presenta interese casacional obxectivo para a formación da xurisprudencia consiste en determinar: (I) se as causas de inadmisión do artigo 18 da Lei 19/2013, do 9 de decembro, de transparencia, acceso á información pública e bo goberno, poden utilizarse para inadmitir parte da solicitude; e (II), en caso afirmativo, se poden asociarse as causas de inadmisión, en particular a de carácter abusivo non xustificado coa finalidade de transparencia desta Lei, a un criterio meramente cuantitativo (neste caso, polo número de empresas sancionadas sobre as que se pide a información e pola necesidade de dar audiencia ás mesmas).
Auto do Tribunal Supremo do 2 de outubro de 2024 de admisión do recurso de casación