Quieres saber, por ejemplo, cuántos contratos ha realizado el Ministerio de Ciencia e Innovación, qué subvenciones ha otorgado el Ministerio de Educación y Formación Profesional, cuánto ha costado la última campaña del Ministerio de Sanidad,... dónde buscas esa información?
Se a información é de carácter autonómico ou local: tes que preguntar á túa Comunidade Autónoma. Todas as Comunidades Autónomas teñen un Portal de Transparencia.
Non, a lei de transparencia sinala algunhas causas polas que o teu pedimento de información pode inadmitirse. Estas son:
As que se refiren a información en curso de elaboración.
As que teñan carácter auxiliar ou de apoio.
As que requira, polo seu contido, un labor previo de reelaboración.
As dirixidas a un órgano que non ten a información, ou cando descoñeza o competente.
Os pedimentos reiterativas ou abusivas.
Si, sempre terán que xustificarche a causa pola que a túa solicitude de información foi inadmitida. Ademais, o Consello de Transparencia e Bo Goberno estableceu criterios para interpretar as causas de inadmisión que recolle a Lei.
Sempre é necesario motivar que significa, expor as razóns e a xustificación de por que a causa é aplicable ao caso concreto.
La Ley de transparencia también recoge unos supuestos que limitan el derecho de acceso a la información pública.
Es cierto que el derecho de acceso a la información pública tiene que respetar unos límites y unos intereses protegidos. El art. 14 enumera cuáles son y el art. 15 protege la intimidad de las personas y por tanto su privacidad según ordena la Ley Orgánica de Protección de Datos.
Tal como explica o Preámbulo da lei de transparencia, é algo necesario para poder aplicar un límite ao dereito de acceso á información. Consiste en pór nunha balanza o interese que se protexe co límite e o interese lexítimo que ampara o coñecemento da información e valorar ambos os para decidir.
O órgano ao que preguntas, que é o que debe resolver en primeiro lugar. Se é unha reclamación, facer o Consello de Transparencia e Bo Goberno.
Non, é necesario que a súa aplicación sexa xustificada e proporcionada ao obxecto e finalidade da protección e ademais non debe ser xenérica senón referida ao caso concreto.
Se quen che denegou a información é a Administración Xeral do Estado ou ben unha Comunidade Autónoma ou Entidade local coas que temos convenio (Asturias, Cantabria, Illes Balears, A Rioxa, Estremadura, Ceuta ou Melilla), entón reclama ao Consello de Transparencia e Bo Goberno. Revisaremos o teu pedimento de información e decidiremos se a información é pública e, por tanto, hai obriga de facilitarcha.
Se pasou máis dun mes desde que formulaches a túa solicitude ao Estado ou a algunha das Comunidades Autónomas que teñen convenio, e non recibiches resposta, tamén podes reclamar ante o Consello de Transparencia e Bo Goberno, que resolveremos se existe obriga de facilitarche o pedido.
Se solicitaches información á Administración e denegároncha ou non satisfaiche o que che contestaron ou ben non recibiches resposta ás túas preguntas, podes pór unha reclamación ante o Consello de Transparencia e Bo Goberno, que se encargará de decidir se a información deben facilitarcha.
A reclamación é, por tanto, un pedimento que fas ao Consello de Transparencia para que revise a decisión da Administración sobre a túa solicitude de información.
Si, sempre. Na contestación que recibiches é moi conveniente que valores os fundamentos de dereito, onde deban reflectirse as incidencias do procedemento e deberán motivarse as causas de desestimación ou de estimación parcial.
Todas las personas tienen derecho a acceder a la información pública. Y todas las personas tienen derecho a reclamar, ya sean personas físicas o jurídicas, españoles o extranjeros.
Se che contestou o Portal de Transparencia, tes o prazo dun mes desde o día seguinte á súa resposta.
Transcorrido máis dun mes sen que recibises contestación (silencio administrativo), podes tamén reclamar.
No caso de Comunidades Autónomas coas que asinamos convenio (Asturias, Cantabria, Illes Balears, A Rioxa, Estremadura, Ceuta e Melilla) pódese dirixir directamente a nós, ao Consello de Transparencia e Bo Goberno
Se desexas presentar unha reclamación ao Consello de Transparencia e Bo Goberno, a vía máis sinxela e áxil é por sede electrónica . Así terás tamén fácil acceso aos teus expedientes e recibirás as comunicacións con celeridade.
Se non dispós de certificado electrónico, recomendámosche obter para beneficiarche de todas as vantaxes da administración electrónica. Podes pedir aquí.
Quen aínda non dispoñan de certificado electrónico, poden presentar as reclamacións e demais escritos dirixidos ao CTBG polas seguintes canles alternativas:
Presencialmente en la oficina del organismo C/ José Abascal, 2 - 5ª Planta. 28003 Madrid.
En calquera dos rexistros públicos previstos no artigo 16.4 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas.
Por correo postal, enviando una carta a c/ José Abascal, 2 - 5ª Planta. 28003. Madrid.
Se non utilizas a sede electrónica, deberás remitir cuberto o formulario correspondente, a través das canles alternativas sinalados.
Si tienes dudas, te puedes dirigir a nuestra Unidad de atención al ciudadano
por correo electrónico: ctbg@consejodetransparencia.es
telefonicamente: 91 273 33 03 / 08 / 24
No Consello de Transparencia e Bo Goberno temos unha unidade de atención ao cidadán:
presencialmente en nuestra sede (C/ José Abascal, 2, 5ª Planta. 28003 de Madrid),
Contestarémosche nun prazo máximo de tres meses e a nosa decisión será de obrigado cumprimento para a Administración.
A resposta deste Consello pode ser obxecto de recurso contencioso-administrativo, no prazo de dous meses a contar desde o día seguinte a que a recibas, ante os Xulgados Centrais do Contencioso-Administrativo de Madrid, presentando alí os teus argumentos.
Si, interpor un recurso contencioso-administrativo require que che acompañe avogado e procurador.
Neste caso será o organismo público o que terá que presentar un recurso contencioso–administrativo e o Consello defenderá a súa resolución ante os Tribunais, asumindo os custos correspondentes.
Ti poderás comparecerche se queres, aínda que o Consello de Transparencia e Bo Goberno velará polo teu dereito.
A ti non. Os gastos asumiraos o Consello de Transparencia e Bo Goberno.