La Ley 19/2013 de transparencia, acceso a la información pública y buen gobierno atribuye a la Presidencia del Consejo amplias responsabilidades en la gobernanza de la institución y en la toma de decisiones. Sus funciones están reguladas en el artículo 38 de esta norma y en el artículo 13 del Estatuto del Consejo. Entre otras cuestiones:
Ostenta a representación legal e institucional do Consello.
Adopta criterios de interpretación uniforme das obrigas contidas na Lei de transparencia, acceso á información pública e bo goberno e aproba, previo informe da Comisión de Transparencia e Bo Goberno, directrices, recomendacións ou guía relativas á súa correcta aplicación.
Vela polo cumprimento das obrigas de publicidade activa das Administracións.
Coñece das reclamacións que se presenten contra a denegación expresa ou presunta do dereito ao acceso á información.
Responde as consultas que, con carácter facultativo, expóñanlle os órganos encargados de tramitar e resolver as solicitudes de acceso á información.
Comparece ante o Congreso polo menos anualmente para render contas e informar sobre a actividade do Consello. Elabora e propón á Comisión de Transparencia e Bo Goberno, para a súa aprobación, o proxecto de memoria anual do organismo.
Propón, previo informe da Comisión de Transparencia e Bo Goberno, modificacións á normativa de rango legal ou regulamentario que regule as materias de competencia do Consello.
Preside as reunións da Comisión de Transparencia e Bo Goberno.
Aproba o anteproxecto de orzamento, o inventario dos bens e dereitos do Consello e as contas anuais do organismo.
É o órgano de contratación do organismo, aproba os gastos e ordena os pagos; efectúa a rendición de contas.
Subscribe convenios con entidades públicas e privadas.
Exerce a xefatura do persoal, aprobando as propostas de relacións de postos de traballo e convocando e resolvendo os procesos de provisión de postos de traballo, entre outras funcións.
Resolve recursos contra os actos e as decisións adoptados en materias da súa competencia.
Están detalladas no artigo 22 do Estatuto do Consello. Entre outras, a Subdirección Xeral de Transparencia e Bo Goberno:
Supervisa o cumprimento das obrigas de publicidade activa que establece a Lei 19/2013 de Transparencia, Acceso á Información Pública e Bo Goberno no capítulo II do seu título I. Para iso, avalía se os suxeitos obrigados publican de oficio a información relevante á que están obrigadas. Estas avaliacións, que conteñen recomendacións específicas de mellora para cada entidade, son publicadas na páxina web do Consello, e os principais datos reflíctense na memoria anual do organismo.
Realiza el seguimiento del cumplimiento de las resoluciones dictadas por el Consejo en los procedimientos de reclamación en garantía del derecho de acceso a la información pública y publica trimestralmente los resultados de este seguimiento en la web del Consejo.
Tramita cantas cuestións e consultas sonlle expostas en relación coas materias de transparencia e bo goberno.
Coñece das denuncias por incumprimentos en materia de publicidade activa por parte de órganos e organismos da Administración Xeral do Estado e do Sector Público Estatal.
Propón á Presidencia do Consello a adopción de criterios de interpretación uniforme das disposicións sobre publicidade activa establecidas na LTAIBG.
Están establecidas no artigo 23 do Estatuto do Consello:
Tramita o procedemento da reclamación prevista no artigo 24 da Lei 19/2013 fronte ás resolucións ditadas pola Administración Xeral do Estado e o sector público estatal en materia de dereito de acceso á información pública e elabora as correspondentes propostas de resolución.
Propón á Presidencia do Consello a adopción de criterios de interpretación uniforme acerca das disposicións sobre dereito de acceso á información pública establecidas na Lei de Transparencia.
Tramita as consultas sobre a aplicación das disposicións reguladoras do dereito de acceso á información pública que, con carácter facultativo, poidan presentarse ante o Consello.
Realiza todas as tarefas e trámites necesarios derivados dos recursos contencioso-administrativos fronte ás resolucións do Consello de ámbito estatal, relacionándose para iso cos órganos xudiciais, a Avogacía do Estado e os servizos de defensa e representación legal que asisten ao Consello.
Están especificadas no artigo 24 do Estatuto do Consello.
Tramita as reclamacións sobre acceso á información pública que se presenten fronte ás administracións autonómicas e locais e as entidades dos seus sectores públicos naquelas comunidades autónomas que atribuíron ao Consello, mediante o correspondente convenio, o exercicio desta competencia, con arranxo ao previsto na disposición adicional cuarta da Lei 19/2013, do 9 de decembro, de transparencia, acceso á información pública e bo goberno. Elabora as correspondentes propostas de resolución con respecto ás reclamacións.
Xestiona os correspondentes convenios coas comunidades autónomas e o seu comité técnico de seguimento.
Realiza todas as tarefas e trámites necesarios derivados dos recursos contencioso-administrativos fronte ás resolucións do Consello de ámbito autonómico e local, relacionándose para iso cos órganos xudiciais, a Avogacía do Estado e os servizos de defensa e representación legal que asisten ao Consello.
A Secretaría Xeral encárgase da xestión dos servizos comúns e de carácter administrativo. As súas funcións están establecidas no artigo 25 do Estatuto do Consello. Entre outras:
Xestiona os recursos humanos, elabora a relación de postos de traballo, encárgase dos procesos de selección de persoal, a xestión da acción social e a formación, baixo a supervisión da Presidencia.
Xestiona os recursos materiais do Consello e encárgase do réxime interior, os asuntos xerais e a coordinación e inspección das instalacións e servizos do Consello.
Ocúpase da xestión económico-financeira e patrimonial do Consello, a elaboración do anteproxecto do orzamento anual e a tramitación das súas modificacións; a xestión orzamentaria dos ingresos e gastos e a tesouraría do Consello. Tamén tramita os expedientes de contratación e elabora as contas anuais do organismo.
Coordina as actuacións e prestación dos servizos en materia de tecnoloxías da información e comunicacións, a sede electrónica e a web.