A Lei 19/2013 de transparencia, acceso á información pública e bo goberno atribúe á Presidencia do Consello amplas responsabilidades na gobernación da institución e na toma de decisións. As súas funcións están reguladas no artigo 38 desta norma e no artigo 13 do Estatuto do Consello. Entre outras cuestións:
Ostenta a representación legal e institucional do Consello.
Adopta criterios de interpretación uniforme das obrigas contidas na Lei de transparencia, acceso á información pública e bo goberno e aproba, previo informe da Comisión de Transparencia e Bo Goberno, directrices, recomendacións ou guía relativas á súa correcta aplicación.
Vela polo cumprimento das obrigas de publicidade activa das Administracións.
Coñece das reclamacións que se presenten contra a denegación expresa ou presunta do dereito ao acceso á información.
Responde as consultas que, con carácter facultativo, expóñanlle os órganos encargados de tramitar e resolver as solicitudes de acceso á información.
Comparece ante o Congreso polo menos anualmente para render contas e informar sobre a actividade do Consello. Elabora e propón á Comisión de Transparencia e Bo Goberno, para a súa aprobación, o proxecto de memoria anual do organismo.
Propone, previo informe da Comisión de Transparencia e Bo Goberno, modificacións á normativa de rango legal ou regulamentario que regule as materias de competencia do Consello.
Preside as reunións da Comisión de Transparencia e Bo Goberno.
Aprueba o anteproxecto de orzamento, o inventario dos bens e dereitos do Consello e as contas anuais do organismo.
Es o órgano de contratación do organismo, aproba os gastos e ordena os pagos; efectúa a rendición de contas.
Suscribe convenios con entidades públicas e privadas.
Ejerce a xefatura do persoal, aprobando as propostas de relacións de postos de traballo e convocando e resolvendo os procesos de provisión de postos de traballo, entre outras funcións.
Resuelve recursos contra os actos e as decisións adoptados en materias da súa competencia.
Están detalladas no artigo 22 do Estatuto do Consello. Entre outras, a Subdirección Xeral de Transparencia e Bo Goberno:
Supervisa o cumprimento das obrigas de publicidade activa que establece a Lei 19/2013 de Transparencia, Acceso á Información Pública e Bo Goberno no capítulo II do seu título I. Para iso, avalía se os suxeitos obrigados publican de oficio a información relevante á que están obrigadas. Estas avaliacións, que conteñen recomendacións específicas de mellora para cada entidade, son publicadas na páxina web do Consello, e os principais datos reflíctense na memoria anual do organismo.
Realiza o seguimento do cumprimento das resolucións ditadas polo Consello nos procedementos de reclamación en garantía do dereito de acceso á información pública e publica trimestralmente os resultados deste seguimento na web do Consello.
Tramita cantas cuestións e consultas sonlle expostas en relación coas materias de transparencia e bo goberno.
Coñece das denuncias por incumprimentos en materia de publicidade activa por parte de órganos e organismos da Administración Xeral do Estado e do Sector Público Estatal.
Propón á Presidencia do Consello a adopción de criterios de interpretación uniforme das disposicións sobre publicidade activa establecidas na LTAIBG.
Están establecidas no artigo 23 do Estatuto do Consello:
Tramita o procedemento da reclamación prevista no artigo 24 da Lei 19/2013 fronte ás resolucións ditadas pola Administración Xeral do Estado e o sector público estatal en materia de dereito de acceso á información pública e elabora as correspondentes propostas de resolución.
Propón á Presidencia do Consello a adopción de criterios de interpretación uniforme acerca das disposicións sobre dereito de acceso á información pública establecidas na Lei de Transparencia.
Tramita as consultas sobre a aplicación das disposicións reguladoras do dereito de acceso á información pública que, con carácter facultativo, poidan presentarse ante o Consello.
Realiza todas as tarefas e trámites necesarios derivados dos recursos contencioso-administrativos fronte ás resolucións do Consello de ámbito estatal, relacionándose para iso cos órganos xudiciais, a Avogacía do Estado e os servizos de defensa e representación legal que asisten ao Consello.
Están especificadas no artigo 24 do Estatuto do Consello.
Tramita as reclamacións sobre acceso á información pública que se presenten fronte ás administracións autonómicas e locais e as entidades dos seus sectores públicos naquelas comunidades autónomas que atribuíron ao Consello, mediante o correspondente convenio, o exercicio desta competencia, con arranxo ao previsto na disposición adicional cuarta da Lei 19/2013, do 9 de decembro, de transparencia, acceso á información pública e bo goberno. Elabora as correspondentes propostas de resolución con respecto ás reclamacións.
Xestiona os correspondentes convenios coas comunidades autónomas e o seu comité técnico de seguimento.
Realiza todas as tarefas e trámites necesarios derivados dos recursos contencioso-administrativos fronte ás resolucións do Consello de ámbito autonómico e local, relacionándose para iso cos órganos xudiciais, a Avogacía do Estado e os servizos de defensa e representación legal que asisten ao Consello.
A Secretaría Xeral encárgase da xestión dos servizos comúns e de carácter administrativo. As súas funcións están establecidas no artigo 25 do Estatuto do Consello. Entre outras:
Xestiona os recursos humanos, elabora a relación de postos de traballo, encárgase dos procesos de selección de persoal, a xestión da acción social e a formación, baixo a supervisión da Presidencia.
Xestiona os recursos materiais do Consello e encárgase do réxime interior, os asuntos xerais e a coordinación e inspección das instalacións e servizos do Consello.
Se ocupa da xestión económico-financeira e patrimonial do Consello, a elaboración do anteproxecto do orzamento anual e a tramitación das súas modificacións; a xestión orzamentaria dos ingresos e gastos e a tesouraría do Consello. Tamén tramita os expedientes de contratación e elabora as contas anuais do organismo.
Coordina as actuacións e prestación dos servizos en materia de tecnoloxías da información e comunicacións, a sede electrónica e a web.