Recorrente: Ministerio de Sanidade
Resolución recorrida: R/0204/2023
En exercicio do dereito de acceso á información pública presentouse solicitude dirixida ao Ministerio de Sanidade para obter información sobre o prezo de financiamento, aprobado o Sistema Nacional de Saúde, para o medicamento Zolgensma® e o impacto no orzamento sanitario.
O Ministerio, tras conceder trámite de audiencia á empresa farmacéutica afectada e constando a súa oposición ao acceso, denega o acceso con fundamento nos límites previstos nas letras h), i), j) e k) do artigo 14.1 da Lei 19/2013, do 9 de decembro, de Transparencia, Acceso á Información Pública e Bo Goberno (LTAIBG), en cuxa virtude o dereito de acceso poderá ser limitado cando supoña un prexuízo para os intereses económicos e comerciais, para a política económica e sanitaria, para o segredo profesional e a propiedade intelectual e industrial, e para a garantía da confidencialidade ou o segredo requirido en procesos de toma de decisión.
Na súa resolución, o Consello de Transparencia e Bo Goberno estima a reclamación ao entender que a aplicación das restricións invocadas carece dunha xustificación suficiente e proporcionada, analizando, particularmente, as alegacións presentadas polo laboratorio.
Tras lembrar as resolucións precedentes do Consello nesta materia, descártase a alegada existencia dun réxime xurídico específico de acceso á información que desprace a LTAIBG, con arranxo á xurisprudencia do Tribunal Supremo que puntualiza que as previsións específicas en leis sectoriais se ben resultan de aplicación preferente, non exclúen a aplicación supletoria da LTAIBG, debéndose realizar en todo caso a ponderación que esixe o artigo 14.2 LTAIBG.
Non se aprecia tampouco a concorrencia do límite do artigo 14.1.h) LTAIBG, na medida en que non se detecta prexuízo aos intereses económicos e comerciais da empresa porque o solicitado é unicamente o prezo final aboado polo SNS e non os acordos alcanzados co Ministerio no procedemento de fixación de prezo e financiamento do medicamento (que poderían conter información que conforman o know-how do laboratorio). Respecto do artigo 14.1.j) LTAIBG, ponse de manifesto a inexistencia de razoamento concreto sobre o prexuízo ao segredo profesional e a propiedade industrial. Polo que concirne á garantía da confidencialidade que protexe o artigo 14.1.k) LTAIBG lémbrase na resolución que as reservas de confidencialidade sectoriais non poden entenderse con carácter absoluto e que, neste caso, a contida no artigo 97.3 do texto refundido da Lei de garantías e uso racional dos medicamentos e produtos sanitarios refírese á información achegada pola empresa (aspectos técnicos, económicos e financeiros) no marco do procedemento de solicitude de inclusión do medicamento no SNS e non ao prezo do medicamento.
En canto á posible concorrencia do límite do artigo 14.1.i), non quedou acreditado que da divulgación do prezo público dun medicamento váiase a derivar unha conduta anticompetitiva entre varias empresas. Tampouco que poida resultar contrario aos intereses de España, para evitar a vantaxe negociadora doutros Estados á hora de conseguir prezos máis competitivos nun mercado europeo, xa que, aplicando a interpretación estrita e restritiva que impón a xurisprudencia do Tribunal Supremo en relación coa aplicación dos límites da LTAIBG, ha de estarse ao disposto polas políticas estatais nesta materia strictu senso.
En relación coa cuestión do impacto que o financiamento do medicamento tivo no orzamento sanitario, dado que non hai pronunciamento algún do Ministerio respecto diso, e configúrase como información pública, acórdase a estimación da mesma.
En conclusión, o Consello non aprecia o desprazamento da LTAIBG nin a concorrencia dos límites ao dereito de acceso á información invocados en trámite de audiencia pola empresa afectada, polo menos nos termos expostos polas partes, polo que estima a reclamación a fin de que se proporcione á entidade solicitante a resolución pola que se informe do prezo de financiamento do medicamento Zolgensma®.