Recorrente: Takeda Farmacéutica España, S.A.
Resolución recorrida: R/0023/2023
En exercicio do dereito de acceso á información pública presentouse solicitude dirixida ao Ministerio de Sanidade para obter información sobre o prezo de financiamento, aprobado o Sistema Nacional de Saúde, para o medicamento Lanaudelumab (Takhzyro®) e o impacto no orzamento sanitario.
O Ministerio, tras conceder trámite de audiencia á empresa farmacéutica afectada –agora recorrente- e constando a súa oposición ao acceso, denega o mesmo con fundamento nos límites previstos nas letras h), j) e k) do artigo 14.1 da Lei 19/2013, do 9 de decembro, de Transparencia, Acceso á Información Pública e Bo Goberno (LTAIBG), en cuxa virtude o dereito de acceso poderá ser limitado cando supoña un prexuízo para os intereses económicos e comerciais, para o segredo profesional e a propiedade intelectual e industrial, e para a garantía da confidencialidade ou o segredo requirido en procesos de toma de decisión.
Na súa resolución, o Consello de Transparencia e Bo Goberno estima a reclamación ao entender que a aplicación das restricións invocadas carece dunha xustificación suficiente e proporcionada, analizando, particularmente, as alegacións presentadas polo laboratorio.
Tras lembrar as resolucións precedentes do Consello nesta materia, descártase a alegada existencia dun réxime xurídico específico de acceso á información que desprace a LTAIBG, con arranxo á xurisprudencia do Tribunal Supremo que puntualiza que as previsións específicas en leis sectoriais, se ben resultan de aplicación preferente, non exclúen a aplicación supletoria da LTAIBG, debéndose realizar en todo caso a ponderación que esixe o artigo 14.2 LTAIBG.
Non se aprecia tampouco a concorrencia do límite do artigo 14.1.h) LTAIBG, na medida en que non se detecta prexuízo aos intereses económicos e comerciais da empresa porque o solicitado é unicamente o prezo final aboado polo SNS e non os acordos alcanzados co Ministerio no procedemento de fixación de prezo e financiamento do medicamento (que poderían conter información que conforman o know-how do laboratorio). Respecto do artigo 14.1.j) LTAIBG, ponse de manifesto a inexistencia de razoamento concreto sobre o prexuízo ao segredo profesional e a propiedade industrial. Polo que concirne á garantía da confidencialidade que protexe o artigo 14.1.k) LTAIBG lémbrase na resolución que as reservas de confidencialidade sectoriais non poden entenderse con carácter absoluto e que, neste caso, a contida no artigo 97.3 do texto refundido da Lei de garantías e uso racional dos medicamentos e produtos sanitarios refírese á información achegada pola empresa (aspectos técnicos, económicos e financeiros) no marco do procedemento de solicitude de inclusión do medicamento no SNS e non ao prezo do medicamento.
En relación coa cuestión do impacto que o financiamento do medicamento tivo no orzamento sanitario, dado que non hai pronunciamento algún do Ministerio respecto diso, e configúrase como información pública, acórdase a estimación da mesma.
En conclusión, o Consello non aprecia o desprazamento da LTAIBG nin a concorrencia dos límites ao dereito de acceso á información invocados en trámite de audiencia pola empresa afectada, polo menos nos termos expostos polas partes, polo que estima a reclamación a fin de que se proporcione á entidade solicitante a resolución pola que se informe do prezo de financiamento do medicamento Lanaudelumab (Takhzyro®).