Recorrente: Plus ultra Liñas Aéreas S.A.
Resolución recorrida: R/0155/2022
En exercicio do seu dereito de acceso á información, un cidadán presentou escrito ante a Sociedade Estatal de Participacións Industriais (SEPI), adscrita ao Ministerio de Facenda e Función Pública, solicitando copia do expediente solicitude e acordo de concesión de rescate da Aerolínea Plus ultra.
A denegación do acceso á información solicitada fundaméntase, en primeiro lugar, na existencia dun réxime específico establecido no artigo 2.17 do Real Decreto Lei 25/2020, do 3 de xullo, de medidas urxentes para apoiar a reactivación económica e o emprego, que establece o carácter reservado dos datos, documentos e informacións que obren en poder do Consello Xestor e do SEPI, en virtude das funcións que lles atribúe a citada norma, e que despraza dispor na Lei de transparencia.
Alégase, ademais, o carácter secreto da contabilidade das empresas (que deben facilitar para optar ao apoio financeiro); a concorrencia dos límites do exercicio do dereito de acceso á información contemplados no artigo 14.1.h) e k) LTAIBG —a protección de intereses comerciais e o deber de confidencialidade, que entroncan directamente na obriga de reserva que esixe o citado artigo 2.17 do Real Decreto-Lei 25/2020—; e a concorrencia dos límites contemplados no artigo 14.1 j) e f) LTAIBG —a política económica e a igualdade das partes nos procesos xudiciais e tutela xudicial efectiva, respectivamente—.
Presentada reclamación, o Consello de Transparencia e Bo Goberno estímaa parcialmente remarcando que, aínda que o artigo 2.17 do citado Real Decreto constitúa un réxime específico (polo menos no que concirne á reserva de confidencialidade que establece), non debe entenderse en termos absolutos que impliquen o desprazamento total da lei de transparencia, tal como parece entender o organismo requirido. Sinala, a seguir, que non resulta de aplicación o límite ao acceso previsto no artigo 14.1.h) LAITBG (intereses económicos e comerciais) dado o elevado interese público en coñecer a xustificación dos concretos orzamentos para obter as axudas (permitíndose, con todo, a exclusión da información contable ou aquela que evidencie as súas estratexias comerciais ou vaia en detrimento da súa posición fronte aos competidores). Descártase, así mesmo, a concorrencia dos límites previstos no artigo 14.1.,k), i) e f) LTAIBG.