Recorrente: Ministerio de Sanidade
Resolución recorrida: R/0023/2023
En exercicio do seu dereito de acceso á información, unha cidadá presentou escrito ante o Ministerio de Sanidade solicitando información relativa ao prezo de financiamento e o impacto no orzamento sanitario, no ámbito do Sistema Nacional de Saúde (SNS) do medicamento Lanadelumab (Takhzyro©) desenvolvido pola empresa Takeda Farmacéutica España S.A.
O Ministerio, escoitados terceiros afectados e constando oposición ao acceso pola empresa farmacéutica, denega o acceso con fundamento nas circunstancias previstas nas letras h), j) e k) do art. 14.1 da Lei 19/2013, do 9 de decembro, de Transparencia, Acceso á Información Pública e Bo Goberno (LTAIBG), en cuxa virtude o dereito de acceso poderá ser limitado cando supoña un prexuízo para os intereses económicos e comerciais, para o segredo profesional e a propiedade intelectual e industrial, e para a garantía da confidencialidade ou o segredo requirido en procesos de toma de decisión.
Na súa resolución, o Consello de Transparencia e Bo Goberno estima a reclamación ao entender que a aplicación das restricións ao acceso invocadas carece dunha xustificación suficiente e proporcionada. Así, non se produce prexuízo aos intereses económicos e comerciais porque o solicitado non é a información achegada polo laboratorio relativa a de carácter técnico, económico e financeiro da empresa (que está protexida por unha cláusula de confidencialidade) senón o prezo de financiamento aprobado polo SNS; isto é, o prezo pagado por tales medicamentos que figura no contrato de adquisición do mesmo. Este gasto público ten caracterización de información pública, en tanto foi xerada no exercicio das competencias do organismo requirido.
Doutra banda, en relación co límite relativo á protección do segredo profesional e a propiedade industrial, o Consello pon de manifesto que non se aprecia razoamento concreto sobre este extremo. Polo que concirne á garantía da confidencialidade, lémbrase na resolución que as reservas de confidencialidade sectoriais non poden entenderse con carácter absoluto e que, como, neste caso, a contida no artigo 97.3 do texto refundido da Lei de garantías e uso racional dos medicamentos e produtos sanitarios refírese á información achegada pola empresa (aspectos técnicos, económicos e financeiros) e non ao prezo do medicamento.
En relación coa cuestión do impacto que o financiamento do medicamento tivo no orzamento sanitario, dado que non hai pronunciamento algún do Ministerio respecto diso, e configúrase como información pública, procede igualmente a estimación da mesma.
En conclusión, o Consello non aprecia a concorrencia dos límites ao dereito de acceso á información invocados, polo menos nos termos expostos polas partes neste procedemento, polo que estima a reclamación a fin de que se proporcione á entidade solicitante a resolución pola que se informe do prezo de financiamento e do impacto no orzamento sanitario, no ámbito do Sistema Nacional de Saúde, do medicamento Lanadelumab.