Recorrente: RENFE-Operadora EPE/Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana
Resolución recorrida: R/0832/2023
En exercicio do dereito de acceso á información pública, solicitouse a RENFE-Operadora EPE/Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, información relativa aos pregos do contrato publicado na Plataforma de Contratación do Estado ̶ procedemento de contratación n.º 2018-01669 ̶, cuxo obxecto é a subministración e mantemento de trens durante quince anos.
RENFE denegou o acceso ao considerar que o réxime xurídico específico de contratación determina o carácter confidencial da información solicitada, e que, aínda no caso de entenderse aplicable a LTAIBG, o acceso solicitado estaría afectado polos límites establecidos no artigo 14.1.h) e k) —a protección de intereses comerciais e o deber de confidencialidade, respectivamente—.
O Consello estima parcialmente a reclamación a fin de que se proporcione ao reclamante a información non confidencial contida nos pregos de condicións e técnicos do contrato; en particular, a relativa ás dimensións de tren solicitadas no prego; á dimensión de gálibo referenciada e á determinación da entidade responsable da compatibilidade do deseño coa infraestrutura. Considera o Consello que, se ben pode considerarse de aplicación o límite previsto no artigo 14.1.h) LTAIBG en relación co suposto k) do mesmo precepto, o certo é que a súa aplicación extensiva a todo o contido dos pregos administrativos e técnicos non resulta acorde ás esixencias de aplicación xustificada e proporcionada que impón o artigo 14.2 LTAIBG e non ten en conta o interese público no acceso que contribúe a coñecer como se manexan os fondos públicos e, por tanto, permite fiscalizar as decisións da entidade pública requirida no ámbito económico financeiro e de contratación. Así mesmo, a resolución do Consello toma en consideración que o propio reclamante acoutou o seu pedimento, invalidando a alegación de RENFE sobre a pretendida imposibilidade de conceder acceso parcial aos pregos solicitados porque iso implicaría unha carga administrativa desproporcionada.