Recorrente: Ministerio de Facenda
Resolución recorrida: R/0040/2024
En exercicio do dereito de acceso á información pública, presentouse ante o Ministerio de Facenda unha solicitude de acceso a diversa información sobre a forma en que se levou a cabo o cálculo do Módulo de Calidade de Vida (MCV) e dos Módulos de Poder Adquisitivo (MPA I e MPA II) utilizados para actualizar as retribucións dos funcionarios destinados no estranxeiro.
O órgano requirido ditou resolución denegando o acceso á información ao considerar de aplicación, en relación cunha parte da mesma, a causa de inadmisión prevista no artigo 18.1.b) LTAIBG – polo carácter auxiliar ou de apoio das fórmulas algebraicas de cálculo – e invocando, con respecto ao resto de información, os límites previstos no artigo 14.1.h) e j) LTAIBG –por supor un prexuízo para os intereses económicos e comerciais ou para o segredo profesional e a propiedade intelectual e industrial, respectivamente–. Sinálase, neste sentido, que o contrato coa empresa que prové ao Ministerio dos datos e valores necesarios para o cálculo dos módulos de compensación prohibe compartir a información con terceiros sen o seu consentimento por escrito, denegando a empresa tal consentimento.
O Consello estima a reclamación ao considerar, por unha banda, que non se aprecia a concorrencia da causa de inadmisión invocada por entender que proporcionar a información solicitada contribúe á explicabilidad dos módulos aplicados para establecer a indemnización dos funcionarios no estranxeiro.
Doutra banda, en relación cos límites invocados, ambos fundaméntanse na cláusula de confidencialidade que figura no contrato subscrito entre o Ministerio e a consultora. Entende o Consello, respecto da mesma, que o resultado da ponderación entre o interese público no acceso á información e o prexuízo alegado pola empresa consultora —basicamente, que o acceso a tales datos podería crear un precedente contrario ás súas cláusulas de confidencialidade que podería afectar á súa propia actividade empresarial— debe ceder o segundo, que, ademais, non se aprecia como un prexuízo real e non hipotético. Lembra o Consello que as cláusulas de confidencialidade previstas nos contratos subscritos pola Administración non poden ser concibidas cun carácter absoluto, que exclúa en todo o seu alcance o cumprimento das obrigas da LTAIBG.