RESUMO
Reclamación fronte a denegación de acceso ás actuacións previas dun expediente sancionador
Un cidadán presentou escrito ante o Ministerio do Interior solicitando acceso a todo o contido ou documentos que constan nas actuacións realizadas para a práctica dun Informe de Inspección.
A Administración denegou o acceso por varias razóns: a) A documentación solicitada non forma parte do expediente de conformidade co disposto no artigo 70.4 da LPACAP, ao tratarse dun informe interno. b) O solicitante non ten a condición de interesado no procedemento posto que, dun lado, a denuncia disciplinaria non lle confire tal condición e, doutro, o procedemento propiamente dito aínda non existiría como tal e c) O artigo 18.1 b) da Lei 19/2019: información auxiliar ou de apoio.
Presentada reclamación, o Consello de Transparencia e Bo Goberno estimouna en parte, posto que o interese público no acceso á información vén marcado pola súa utilidade en coñecer como se toman polos correspondentes órganos administrativos as decisións relativas ao exercicio dunha potestade regulada como é a disciplinaria, e, máis en concreto, como se adopta a decisión de arquivar unha denuncia ou iniciar un procedemento sancionador, existindo un especial interese público en fiscalizar aquelas decisións que conducen ao arquivo por canto de non existir ningún instrumento de control ou de rendición de contas podería acabar adquirindo carácter discrecional unha potestade que non o é. Con todo, non é necesario revelar os datos de carácter persoal que constan nos informes, sendo suficiente con facilitar a información relativa a “os feitos susceptibles de motivar a incoación do procedemento” e “as circunstancias relevantes que concorran”, xunto con a motivación na que se apoia a decisión de arquivo.