Unha empresa atuneira presentou unha solicitude de información para coñecer os expedientes sancionadores que se incoaron e resolto en relación con sociedades pesqueiras de atún vermello e polo exercicio das súas actividades e tamén a todas aquelas comunicacións que por parte do Estado español efectuouse á Unión Europea para pór no seu coñecemento a existencia de tales sancións.
A Administración denegou o acceso por silencio administrativo., engadindo, en fase de reclamación, que se aplicou a regulación específica, Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas; os expedientes sancionadores conteñen datos especialmente protexidos; causa un prexuízo real á competitividade das empresas; o acceso ao expediente non persegue a finalidade intrínseca da LTAIBG –o control da actividade pública– senón obter información sobre determinadas entidades investigadas.
Presentada reclamación, o Consello de Transparencia e Bo Goberno estimouna parcialmente, baixo o fundamento de que o obxecto da solicitude de acceso entronca coa finalidade de control da actuación pública, ao pretender coñecer as actuacións inspectoras e sancionadoras da Administración respecto das actividades levadas a cabo por determinadas empresas do sector da pesca do atún vermello. Neste sentido, hai que ter presente que a potestade de inspección e de sanción da Administración deriva do “ius puniendi” do Estado ou facultade sancionatoria de que dispón para impor unha pena ou unha sanción administrativa a quen infrinxiu unha norma xurídica, potestade que tamén pode e debe ser obxecto de control por parte da cidadanía a través dos mecanismos que ofrece a LTAIBG, respectando, iso si, limítelos constitucional e legalmente establecidos. Facer públicas as sancións ás empresas que comercializan produtos de consumo humano concorda coa finalidade mencionada na LTAIBG de coñecer como toman as decisións os poderes públicos, dado que estes procedementos ínstanse as autoridades competentes en materia sancionadora de pesca marítima e teñen, ou poden ter, potenciais efectos directos sobre os cidadáns, afectando a dereitos constitucionais vinculados estreitamente coa persoa, como a protección da saúde e a defensa de consumidores e usuarios.