Recorrente: ADIF/Ministerio de Transportes e Mobilidade Sustentable
Resolución recorrida: R CTBG 0496/2025
En exercicio do dereito de acceso á información pública, solicitouse a ADIF/MINISTERIO DE TRANSPORTES E MOBILIDADE SUSTENTABLE, o acceso a información sobre incidencias na liña de ferrocarril de alta velocidade entre A Coruña e Vigo desde o 1 de setembro de 2023.
A entidade requirida denegou a información en aplicación do límite contemplado no artigo 14.1.h) LTAIBG, e subsidiariamente alega a concorrencia da causa de inadmisión prevista no artigo 18.1.e) LTAIBG. No trámite de alegacións engade a invocación do artigo 13 LTAIBG por non existencia da información, así como a causa de inadmisión do artigo 18.1.c) LTAIBG, mencionando que sería necesaria unha cantidade inxente de recursos para entregar a información solicitada.
O Consello estima a reclamación sinalando, de forma resumida, o seguinte:
ADIF non achega fundamento algún acerca da aplicación do disposto no artigo 18.1.c) LTAIBG e tampouco se considera admisible a alegación do artigo 13 LTAIBG porque o reclamante deixou aberta a posibilidade de que se lle entregue a información cun detalle ou profundidade diferente ao solicitado, para o que non sexa necesario levar a cabo unha tarefa de reelaboración fundamental dos datos.
Chégase á mesma conclusión respecto da causa de inadmisión do artigo 18.1.e) LTAIBG, lembrando que para estimar que o exercicio dun dereito ten carácter abusivo deberían acreditarse os orzamentos establecidos polo Tribunal Supremo en reiterada xurisprudencia. Non se aprecia a concorrencia dunha extralimitación na conduta carente de finalidade seria e lexítima, con vontade de prexudicar ou orfa de interese lexítimo, nin se observa un exceso no exercicio do dereito que poida cualificarse como anormal, tomando en consideración, así mesmo, que pedimentos equivalentes foron satisfeitas recentemente por ADIF.
Respecto da a aplicación do límite previsto no artigo 14.1.h) LTAIBG, sinálase que non resulta suficiente argumentar sobre a posibilidade incerta de que se poida producir un dano sobre os intereses económicos e comerciais; o prexuízo debe ser definido indubitado e concreto e o dano debe ser substancial, real, manifesto e directamente relacionado coa divulgación da información. Ademais, constatada a existencia do dano debe procederse ao seu ponderación fronte ao interese lexítimo existente en coñecer a información. Neste caso, non se xustificou suficientemente por parte de ADIF de que modo a información sobre o dato concreto solicitado das incidencias no servizo resulta prexudicial para os intereses económicos e comerciais de Renfe Viaxeiros.
Como conclusión, estímase a reclamación a fin de que se proporcione ao reclamante aquela parte da información que poida ser facilitada sen acometer unha tarefa previa de reelaboración, tomando como exemplo a información entregada por ADIF na previa resolución sobre o acceso á mesma información respecto das liñas de proximidades de Madrid.